FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som vet något sätt att få en någorlunda bra placering på Google utan att behöva betala dyr annonsering?
Måste allt handla om att satsa pengar och har man tur går det bra. Finns det inget hederligt sätt, att bara man jobbar lite så kan man få en liten hacka av mödan till slut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jodå, givetvis finns det. Det finns 1000-tals tillvägagångssätt ute på internet om du Googlar.
De "vanliga" kommer man rätt långt på, dvs: 1. Optimera titel + meta-taggar för varje sida till dina sökord. 2. Ha en enkel katalogstruktur som inte leder ner till underkatalog efter underkatalog. 3. Lägg upp länk till ditt domännamn på de stora/mer seriösa länksiterna och associera namnet med dina sökord. 4. Ha bra titlar på dina huvudrubriker, länkar, filnamn etc Osv... Finns MÅNGA fler sätt än de ovan, och med lite jobb kommer du mao. ganska långt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
1. Skapa bra innehåll.
2. Presentera innehållet på ett seo-vänligt sätt. 3. Få folk att länka till dig. 4. Skapa mer bra innehåll och få fler att länka till dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det hederliga sättet är väl att leta upp alla relevanta länkkataloger och submitta sig där.. göra länkbyten och så vidare.
Oavsett vad alla [idioter] på ww, dp etc säger så måste ett länkbyte betyda något för Google. Lagom är såklart bäst. Det finns säkert många smarta sätt, men som ztream säger så är det snygg design, bra innehåll och bra tjänster som räknas i slutändan. Skulle du själv länka till din sida? Bli inte nöjd förrens du kan svara ja på den frågan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har tittat lite på länkkataloger och dom flesta handlar om djur, idrott och olika kändisar. Jag kanske tittar på fel ställen. Har funderat också på att lägga in mig på dmoz men jag vet inte hur mycket det kan ge.
Har ni några tips på andra kataloger som är bra? Hur många besökare fick ni när ni lade upp er på t.ex dmoz? Vad tror ni om att starta ett googlevänligt forum? Mitt forum jag har nu suger när det gäller google och jag funderar på att börja på nytt. Hade en jäkla tur men hittade ett googlevänligt forum här: http://www.free-forums.org/ För ett ämne att bygga något på så skulle jag nog behöva göra lite tester och forskning. Mina första tankar är att bygga något baserat på populär sökningar eller bygga något på vad jag själv är intresserad av. Fast gör jag något som jag själv är intresserad av, finns det inte många sökningar. Vad händer om man tar något alla gillar t.ex humor, dating, sex m.m så blir det mycket konkurrans och där får man väl vänta bra länge och ha en vansinnigt bra sida. Okej var är jag nu? Misstänker att många känner igen sig här ![]() Har gjort lite funderingar kring att läsa utländska artiklar om t.ex forskning m.m och sedan skriva lite om dom på Svenska. Vad tror ni om detta? Har man ett forum om detta så får man också respons om vad folk tycker är intressant. Om jag nu hittar något att skriva om så måste det väl vara något som man kan hitta reklam för. Om jag skriver om t.ex nanoforskning så hittar man inte mycket reklam som har med nano att göra. Visst jag kan skicka ut ringsignalsreklam på forumet med det blir ju inte snyggt precis och ger troligen inte mycket klick. Är nyfiken på åsikter kring detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ditt tankesätt är helt fel ur ett långsiktigt perspektiv.
Jobba med det du brinner för och har ett genuint intresse i. Gör du tvärtom kommer det i de flesta fall leda till att du inte kommer orka lägga ner allt jobb som det krävs för att lyckas med en sida på nätet, vilket leder till få intäkter och ett tråkigt jobb som inte intresserar dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det svåra är då att få intresserade besökare. Jag kan ju inte bara ignorera vad folk vill ha och köra mitt eget race. Läste en artikel om att många gör felet att starta något utan att göra en grundlig undersökning innan. Vad finns det för potensial. Därför är jag lite rädd att sätta igång med något som tar alla mina resurser bara för att få reda på efter 10 år att om jag gjort något annat så hade det blivit mycket bättre.
Några som har tänkt på det där är nog de som kör pricerunner eller prisjakt.nu. Istället för att göra något man brinner för så starta man något som det finns behov av och sedan göra det till ett roligt arbete. Generellt är väl att hitta något som är jobbigt och göra det lättare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Andla.... det finns jävligt många internetanvändare, jag vet inte vad du har för intressen, men det finns säkert något du kan göra som intresserar andra.
Jag gjorde alpinresor.se för att jag lackade ur på att alla researrangörers webbsidor var så jävla kassa och för att sökresultaten var helt nerspammade med skräp. Efter ett par kvällars hackande insåg jag att det kanske kunde bli mer än bara en webbsida för mig själv. Efter 30 dagar och 4000 besök utan någon större marknadsföring insåg jag att det fanns en marknad för den här typen av sida. Badresor.se och Alpinresor.se står idag för ca 25% av min totala inkomst på adsense. Faktum är att även nyhetsportalen.se är helt byggd från konceptet att det skall vara kul att göra något, att man ser en nisch där det inte finns en aktör som tar tillvara på tillfällen. Gör du en sida om poker har du 100 miljoner potentiella besökare. Gör du en sida om svampar på svenska har du 100,000. Hur många välgjorda pokerwebbsidor finns det jämfört med välgjorda svenska siter om svampar? 1000:1? 10000:1? Det är här intressebiten kommer in, för att kunna göra en bra site om svampar måste du brinna för det. Gillar du bilar? Det finns ett par forum om bilar här i sverige, men är något bra? Det känns som att de flesta är för bilmeckare. Finns det någon sida där man kan jämföra bilmodeller med olika parametrar? Lägg upp alla annonser från blocket.se om bilar, lägg upp nyheter från nyhetsportalen.se med en sökning på bilmodeller, skriv egna nyheter eller kåserier. Åk ut och provkör bilar hos bilhandlare (gratis!). Instant site. Tänk inte så mycket på vad alla dessa jobbiga internet marknadsföringsmänniskor skriver utan hitta din grej och kör hårt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för inspirationen grazzy
![]() Speciellt det där med svampar för dom är jävlig goda. Carl-Johan, smörsopp, kantareller m.m stekta i lite smör och peppar. Jag gick in på overture och kollade på sökningar på svampar och där bortsätt från svamp i tarmen och på fötterna så var det ca 10 sökningar på smörsopp per månad sedan kantarell låg på 280 vilket inte är så konstigt för det är en populär svamp (hittas lättast i butiken ![]() Däremot kunde jag se att det är mycket bredare sökning när det gäller resor. Tror fortfarande att jag måste nå den stora massan konsumenter om det ska gå. Det är lite trist att jag inte har något intresse för poker eller sådant typ av spel överhuvudtaget, inte heller hjälpte det av mina försök med adwords där jag spelade bort några tusen trots att jag läste massor så att jag inte skulle göra det, annars hade jag nog kunnat specialicera mig där på något och sedan bredda ut mig bland konkurrenterna med sökordsbrainstormning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag säger som de andra som skrivit...
Är det inte allt för hård konkurrens på dina sökord så räcker det med ett fåtal länkar, en sida med lite optimering så som titel, rubrik och väldigt bra innehåll. Väldigt bra innehåll skulle jag säga är det viktigaste, har man det löser sig det med länkar och besökare av sig själv. Men man bör ju ha en humm om hur sökmotorerna funkar också, så att de kan läsa sidan och så.. Men materialet är viktigast, så det är viktigt att du kan mycket och är intresserad om att skriva om det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|