FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sådär, sidan anmäld till google för dold text... När ska folk sluta fuska?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
I den här tråden tog jag upp en del av det där med dold text http://www.webmasternetwork.se/f11t7411hld...0text-st30.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har tagit bort den dolda texten och nu undrar jag om ni söker på
"annonsera gratis" och tittar på hur många som använder sig av dold text. och säg om det lönar sig eller inte? tråkigt att tråden fick den här vändningen. *poff* im out of here |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
blir mer och mer irriterad, jhu mer jag tänker på det.
kolla in ett företag som webbanalys, för att få topplaceringar till sina kunder och sig sjäv använder de både cloaking och dold text! ta de stora fiskarna först. Sök på www.ljudfiler.com jämnför cachen med vart du hamnar om du klickar direkt på länken, leta vidare i koden så kommer du se.. skall du börja anmäla dom oxå`? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
VIP
|
Sidor som solklart bryter mot regler, som att fylla sidor med dolda nyckelord eller använda sig utav duplikatsidor bör absolut bannas.
Jag tvekar själv inte en sekund att använda Google Spam Report och Yahoo Spam Report när jag ser klara övertramp. Google börjar ta mycket mer seriöst på detta nu också. Anmäler man en sida som gör klara övertramp kan man ofta se att sidan försvinner från den aktuella sökmotorn på 1-3 dagar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
VIP
|
Anmälde precis annonsplatsen.com och annonseramera.se - löjligt mkt spam på dem.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag blir mer och mer irriterad för varje fusk jag hittar. Sökmotorer är till för att hitta relevant information. Om jag söker efter "byggfirma stockholm" vill jag hitta en byggfirma i stockholm inte nisses sida som gömt 5000 ord på sin sida för att trycka upp några fula popuper i mitt ansikte. Citat:
1) Se över din sida 2) Se över din attityd 3) Ändra adressen till din hemsida i profilen 4) Välkommen tillbaka |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Ingen tjänar på att du fuskar - förutom att du eventuellt får lite mer besökare på kort sikt. På lång sikt förlorar du på det eftersom du förr eller senare blir avstängd från sökmotorerna. Användare som söker i sökmotorerna luras att komma till sidor som egentligen inte är helt relevanta för deras sökning. Om trafiken från sökmotorerna är viktig ska man inte sätta den på spel genom att fuska. /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag har gjort avbön, kan vi stänga denna tråden snart. jag har bett robertsson om ursäkt, jag har uppdaterat mina sidor, jag har tänkt över mitt handlande.
så..... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|