FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
VIP
|
Med Flexnames kan kunden ändra namn på domänen så ofta som önskas under den tvååriga avtalsperioden. För att få köpa den måste kunden äga minst tre domäner. Priset är 1 000 kronor och försäljningen inleds på måndag.
Källa: IDG |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar som en trevlig tjänst.. Kan säkert vara en del företag som kommer använda sig av den tjänsten men själv tror jag inte jag kommer göra det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
.nu försöker öka sin popularitett lite.
De är på väg ner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Någon som kan förklara fördelen med detta? Självklart förstår jag att det är bra ifall man vill byta namn, men i övrigt? I mina ögon känns det som en onödig gest bara för att locka fler till .nu.
När man byter namn på en websida så brukar man ju köpa en ny domän och sedan rikta den gamla till den nya, ändrar man domänet direkt så vet ju inte de som besöker den gamla adressen vad den nya är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hur pass fördelaktigt detta verkligen är, eller inte, är väl en annan sak ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ganska bra för spammare att byta domän lite hursomhelst.. ett smidigt sätt.. några fördelelar ser nog inte jag personligen..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fattar inte vilka dem riktar in sig på, ingen seriös på webben vill ju ta bort en domän som de markandsfört. Och bloggare och andra halv seriösa, lägger ju knappast dessa pengar på en domän.
Tycker det är en rätt dum och ogenomtänkt tjänst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En bra sak skulle kunna vara för att lära sig SEO. Testa sig fram vilket domännamn som genererar mest trafik. Kanske prova olika nyckelord på populära sökningar m.m.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() |