FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ska skaffa en billig VPS.
Nu undrar jag om någon kan rekomendera vilken linuxvariant jag ska satsa på (med avseende på funktionalitet/säkerhet)? Kan välja mellan: Fedora Core 3 Mandrake 10 Debian Sarge RedHat 9 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
SKulle ha tagit Debian, smidigt att uppdatera och känns mest passande, Resten passar mer till Skrivbord, alla fall Mandrake. Tycker inte om RedHat och har sådan ostandard på allt och lägger in massa skit som standard.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Från rosehosting
http://www.rosehosting.com/ Från $29.95/månad (managed från $47.92) 3GB HDD 256MB garanterad ram 30GB överföring/månad De har ingen startavgift, och det kostar inget att få OS ominstallerat. Dom verkar ha ganska bra support också (åtminstonde snabba) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Redhat 9 är EOL - så ta absolut inte den.
Mandrake är för skrivbord - så undvik det som server os. Fedora Core 3 är en utvecklingsversion som visserligen verkar vara stabil, men men .. .. bara Debian kvar. vilket inte är fy skam ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är en "fri" version av RHEL. Fungerar precis som RedHat Enterprise Edition, men kostar inte multum. /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu är inte linux min starka sida, men jag har aldrig kommit i kontakt med någon som kör redhat. De flesta webbhotell använder sig av Suse eller Debian. Finns en hel del som kör FreeBSD också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|