FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Länk
[saxat] Larry Page och Sergey Brin heter två unga entreprenörer som skrämmer Bill Gates mer än något annat. De startade Google som börsintroducerades för ett halvår sedan och har fått se sin aktie stiga från 84 till 220 dollar på sedan dess, skriver Ny Teknik. Bill Gates insåg tidigt att Larry Page och Sergey Brin kunde bli Microsofts värsta fiender, skriver tidningen Fortune. Genom en slump läste Bill Gates kravspecifikationerna på folk som sökmotorföretaget sökte. De kvalifikationer som Google var ute efter var identiska med Microsofts egna. [/saxat] Dags för MS att börja oroa sig på allvar? Först Firefox och nu Google... Kanske lanserar Google snart ett operativsystem som också är gratis eller kanske för en kostnad som är lägre än Microsoft. Vem vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Google har dementerat alla rykten på ett OS. Och vad menar du med Firefox? De stödjer Firefox på samma sätt som de stödjer tex Wikipedia (vilket även Yahoo är inblandat i).
Det är många företag som jobbar på detta sätt för att få in funktioner de behöver i en Opensource-produkt eller för att ge något tillbaka till communityn när de utnyttjar en programvara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
-If you do not know the facts, dont flame your acts. Persian proverb :) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Microsoft verkar ha fastnat i någon form av fas, allting ser likadant ut, allt är likadant. Programmen är lika bra, inte särskilt mkt bättre än tidigare versioner.
Google däremot verkar ha färscha och hungriga ideutvecklare som brainstormar med snilleblixtar. Men jag hejar på Microsoft eftersom Bill Gates är en bra människa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Skrev jag det? Har inget minne av att jag gjorde det. Men du kan väll ta en titt här
Citat:
Kamprad å andra sidan har en del slantar han med, Steve från Oracle och Larry likaså, men vart är deras enorma bidrag till mänskligheten? Bortsett från en sökmotor vilken de utnyttjar som inkomstkälla (vilket i sig är helt begripligt och lagligt, inget fel med det). Jag Kallar inte en SQL bas något enormt bidrag till mänskligheten. Jag förväntar miginte att du ska förstå sådant Bitbull. PMa mig om du behöver hjälp med att översätta texten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
http://www.google.com/googleorg/
Sergey och Brin blev inte "riktigt" rika förrens de sålda av lite aktier från Googles börsintroduktion. De kommer säkert även de att bidra, iaf så tyder ju länken ovan på detta. Hur mycket och på vilket åter står att se. Sen förstår jag inte riktigt ditt inlägg i med caps lock. Menar du att de hjälper Mozilla foundation med Firefox för att konkurrera med Microsoft? Jag tror snarare de bidrar med lön till två utvecklare i Firefox-teamet för att kunna på driva egna förslag och förändringar mer. Det är värdefullt för ett företag som Google att kunna ha en browser som fullt ut stödjer W3C-specarna. Dessutom så tvingar det mer eller mindre Microsoft att följa efter då de inte vill producera en webbläsare som inte fungerar bra med tex Gmail. Slutligen så ingår det i deras uttalade policy att ge något tillbaka till communityn. Om de hade velat konkurrera hade de kunnat köpa te.x. Opera, liknande affärer har gjorts med tex Picassa, Blogger och Keyhole. Det låter som att jag är en övertygad googlist, det är jag inte, tvärtom. Men du verkar inte ha en aning om vad du talar om. Skall vi gissa på hur många typeins google.com har nu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sökmotorer kommer och går, Microsoft består.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |