FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag behöver en del tips och idéer om hur jag ska göra det så enkelt som möjligt. Jag håller på med en site som vänder sig till alla som bor och driver verksamheter på lands- och i Glesbygden.
Siten är uppdelad i Sveriges 25 landskap. Varje landskap har sina egna undersidor med information, 1) nöjen & evenemang, 2) sevärt, 3) service, 4) logi, 5) mat & dryck, 6) näringsliv, 7) myndigheter. Jag skulle vilja att företagare själva ska kunna registrera sin information under t.ex. näringsliv med sin information, företagsnamn, adress, telefon, fax, egen hemsida, e-post, bild, kort beskrivning av företaget, branschtillhörighet - kategorier, landskapstillhörighet, län, kommun, stad, ort. Det skulle då bli ca 14 st frågor att svara på (fylla i) samt 14 st svar att få då man söker antingen, på företagsnamnet, branscher, företag inom bransch och i valda landskap, län, kommun, stad och ort.. gärna alla svar. Jag har själv tänkt göra databasen, mysql och php men har insätt att jag inte har alla kunskapern.. det blir som en börda och jag sliter mitt hår för att få till det. Kanske beror på att jag är helt ensam med projektet. Om du har möjlighet att bolla idéer med mig så är du väldigt mycket välkommen att svara eller skicka PM, mail till mig!! Jag vet att det finns många stadsportaler och samtliga av dessa moduler kan man säkert hitta där. Min site ska vända sig till företag som vill synas + att alla som är intresserad av Sverige enkelt ska kunna hitta det genom portalens 25 landskap med flera undersidor på varja landskap. Jag vet inte om det är tillåtet är skriva adressen till siten.. hör av dig om du vill se hur det är upplagt! Mvh Fredric |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|