Kom ihåg mig?

Kontokort betalning direkt via nätet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-10, 18:58 #1
Siddan Siddan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2005
Medlem

Många stora företag använder ju detta som bekant, speciellt flygbolag att enkelt betala för resan via nätet med hjälp sitt kontokort, Visa, Mastercard och dylikt

Skulle detta gå för en liten företagare att fixa?
Skulle denna typen av tjänst kosta extra av något slag?
Siddan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-10, 20:23 #2
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar

Ja det går.
Ja den kostar extra.

Sök.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-10, 20:40 #3
Medlem

Medlem

jo tack, jag har sökt. Men att bara läsa de olika tjänsterna säger mig inte så himla mycket... alla säger sig vara bäst. och önskar lite fakta från dom som har provat eller har redan en bra som kan rekomenderas

men jag snubblade över Pay Control i ett inlägg här nånstans. De håller på med e-handel men kanske det skulle även fungera bra till resor likaså?
Oläst 2005-03-10, 20:50 #4
Tobias Tobias är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
Tobias Tobias är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
När ztream menar sök tror jag han syftar att du ska söka i forumet.
En sökning på kontokort eller kortbetalning lär ge bra träffar.
Tobias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-11, 02:03 #5
Ejerhed Ejerhed är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Medlem

Som du säger finns det mängder av alternativ och nästan alla är faktiskt bäst! Men bara för en viss typ av kund...

Finns mängder av olika avtal, med eller utan fasta avgifter osv. Oftast krävs ett inlösenavtal också som kostar pengar. Ett inlösenavtal har du med en bank som ser till att du får dina pengar. De som sköter själva korttransaktionen över nätet från dig till din inlösare kallas PSP, det är nog PSP:er du hittar när du söker på nätet.

Har en hel del kunkskap om de olika aktörerna på den svenska marknaden då jag nog har varit i kontakt med samtliga.

En avgörande fråga för vad du bör välja är självklart hur mycket du ungefär förväntar dig att omsätta varje månad via kortbetalning över nätet?

Kan du bara svara på den frågan kan jag nog ge dig ett råd om vilken som passar dig bäst ;)
Ejerhed är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-11, 10:41 #6
Medlem

Medlem

pereje, tack för inlägget

omsättning per månad hmm ja du.

Att göra en enkel genomsnittlig bedömning per månad på minst vad vi borde tjäna in är ungefär 100 000. Men till en början med kontokortsbetalning kommer det nog bli mindre kan jag förvänta mig... men runt däromkring.

Har du några erfarenheter med Pay Control? Dom har svarat på mitt brev och säger att dom har den perfekta lösningen och jag behöver bara ringa till dom och snacka lite, vilket jag kommer göra senare under dagen men vore bra att veta innan lite om dom ifall några härifrån har redan haft kontakt med dom sen innan
Oläst 2005-03-11, 11:33 #7
Medlem

Medlem

Har faktiskt inte ens hört talas om Pay Control måste jag erkänna. Vad är adressen till deras hemsida? Möjligt att dom är ännu bättre än dom jag hittat. Meddela gärna vad dom har för priser om du får dessa.

Själv har jag valt att använda Ideb vilket jag även tror passar bra för din omsättning. Ideb fusionerade med Skandinaviens ledande PSP Dibs nyligen.
Du hittar information om företaget och tjänsterna på www.dibs.se.

Hos dom kan du välja mellan två paket, bas eller premium.

Baspaket har en startkostnad på 995:-. (numera kräver många inlösare 3dSecure, så då tillkommer ytligare 2900 som startavgift)
Det är ingen månadskostnad. Dom tar en transaktionsavgift på 1% av beloppet.

Preminum har en startavgift på 8.995:- (33Secure ingår tillsammans med många servicetjänster)
Det är en månadsavgift på 495:- och transaktionskostnaden är 0,5% alternativt förhandlar du dig till ett fast pris per transaktion.

Dom har många integrationsmöjligheter, bland annat ett färdigt betalfönster som öppnas från din sida så du slipper ha eget SSL certifikat. Man kan även få egna sidor på deras server att använda till sin sida eller så kan man helt integrera hela lösningen i sitt eget system.

//Per
Ejerhed är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-11, 16:09 #8
Medlem

Medlem

massa bra info där, tackar jag för och dessa ska jag kolla runt med.
Den Pay Control ligger på adressen

www.acmegroup.se/paycontrol/

vilket är en relativ ny tjänst som acmegroup har lanserat, som det står på deras första sida www.acmegroup.se

Men den Dibs som du nämnde verkar ha bättre procentuell transaktionsavgift. Hos Pay control är den på 2.5%

I vilket fall som helst kommer det bli lite trist att få höja våra redan låga priser som vi försöker att hålla lägre än våra konkurrenter som dyker upp titt som tätt. Men det är ändå vi som har längst erfarenhet.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017