Jag beställde en rankingrapport för en sida från Jajja communications bara för kul (det var gratis) och här är resultatet:
http://kund.jajja.com/rank-light/?domain=h.../www.knappar.nu
Vidare fick jag med följande information för "oss e-handlare":
Citat:
Sökmotorpositionering, för E-handlare:
Sökmotorpositionering är ett helt prestationsbaserat sätt att få sökmotortrafik från både nationella och internationella sökmotorer. När en person söker i en sökmotor på de ord och fraser som är relevanta för din verksamhet leder vi besökaren till din webbplats. Och Ni betalar endast för de besökare vi faktiskt levererar.
Hur går det till?:
Vi bygger en sökmotoroptimerad kopia av er site som positioneras och underhålls på egen domän på sökmotorerna.
Domänen uppdaterar informationen regelbundet, dock med lägsta frekvens en gång per vecka,
Informationen hämtar vi genom vår egen spindelteknologi (vi läser av all information på er site).
Detta gäller den vanliga träfflistan, ej sponsrade länkar, banners etc, den ordinarie träfflistan generar 5 ggr så mer köpbenägen trafik
Som sponsrade länkar samt att det är mer kostnadseffektivt.
Startpris: 20 000 kr exkl. Moms för 20 000 garanterade besökare som vi fakturerar på 30 dagar netto och 5 % revenue share,
5 % revenue share är på de besökare som köper genom vår tjänst, här ingår produktion av sökmotoroptimerad kopia, länkar.
Poängen är att vi tillsammans ska tjäna på detta och skapa en win-win situation, vi vill
Helt enkelt hjälpa er att bli den ledande Tidningsbutiken på Internet i Sverige.
Leveranstid cirka tre-åtta veckor
Löpandeavtal med ömsesidig uppsägningstid på 30 dagar
Klick och köpstatistik mäts genom den oberoende parten TradeDoubler, deras verktyg implementeras på er site.
|
Några kommentarer?
Jag är inte intresserad av deras produkt, men det finns säkert de som är!