FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har inte sett något i villkoren som säger att man inte får använda sig utav flera
affiliateprogram på en och samma webbplats. Det jag funderar på att göra är att rotera program veckovis eller att blanda double.se och TD annonser. Dock aldrig visa från båda bolagen samtidigt. Har någon koll på om detta kan bryta mot några av deras regler? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är bara AdSense som har skrivit in en regel om "konkurrerande annonser". Dock är det lite oklart exakt vad dom menar med det och jag har inte hittills sett någon mer exakt definition över vad exakt Google anser vara konkurrerande annonser (finns ju flera olika sätt som annonser kan konkurrera på). Dom säger dock i klartext att det inte är förbjudet att ha andra annonser på samma sidor som man har AdSense-annonser. Varken TradeDoubler eller Doubler har nämnt något om detta (vad jag har sett), och det skulle nog inte vara så lämpligt för någon av dom att förbjuda andra annonser.
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|