FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
det roliga är att snart så blir FF dominerande och därmed uppköpta... och då får vi säkert motarbeta dom med IE
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://slashdot.org/article.pl?sid=05/01/0...9&tid=154&tid=1
98.76% av anställda på storföretag använder internet explorer. Det säger en del tycker jag :-) Sen, FF kan inte bli uppköpta, dom är helt opensource, däremot så kan möjligen utvecklarna av det bli utköpta, eller att ett företag börjar med en egen version av Firefox. Själva gratisbrowsern som du ser den idag, utan annonser, snabb och pålitilig kommer aldrig att försvinna - däremot så kan utvecklingen av den avstanna. Det är dock inte nånting jag tror är på väg att hända, tvärtom så drar troligen all uppmärksamhet som FF får till sig nya duktiga utvecklare. Att ha en fungerande browser i Unix och Linux är lite av en helig graal för alla användare av fri mjukvara (pga att det suuuger så fruktansvärt mkt att använda linux som desktop - ha, där fick ni!). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Kör man linux och vill ha vissa specifika saker så får man använda Konquerer, FF och Opera. Där duger det inte med en webläsare men FF är mycket nära att bli den ensamstående webläsaren ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
IE borde komma ut med en avskalad version utan alla instick av microsoft produkter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Hur som helst är det, i mina ögon, trevligt med ett seriöst och bra alternativ till IE. På så sätt kanske MS kommer skärpa sig lite så att det snart finns två värdiga webbläsare (i majoritet) på marknaden. Finns ju naturligtvis en massa alternativ för dem som vill... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag kör så gott som bara FF i WinXP. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Att du föreslår att man skall köra en webbläsare genom en emulator säger mer om Linux än om IE
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |