FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena, kanske en dum fråga men let's go for it.
Måste jag ha något som säger att här är en annons vid varje banner/textannons? Eller kan jag bara ha en textannons mitt på sidan t.ex, utan att ha någon "Annons gif" ovanför som säger att här är de en annons. Vet inte riktigt hur jag ska förklara bättre men jag hoppas ni/nån förstår va jag syftar på. Tackar på förhand! /MVH Michael |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Delvis sant, när du publicerar annonser måste vara tydligt att det är just en annons. Är de väldligt uppenbart så behöver du inte förtydliga det men finns det minsta tveksamhet att det uppfattas som redaktionellt material bör du "varna".
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det kan vara bra att ha detta, låt säga du har Adsense under en bloggpost.
Låt säga att posten handlar om adoption av barn, då kanske det inte är så trevligt om annonserna under är kanske från Tradera med "Köp barn från 1 krona" (Det finns/har funnits sådana annonser). Då frånskriver man sig lite av dessa misstagen genom att tydliggöra att det är en annons. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Instämmer.
Enligt marknadsföringslagen (2008:486): "9 § All marknadsföring ska utformas och presenteras så att det tydligt framgår att det är fråga om marknadsföring. Det ska också tydligt framgå vem som svarar för marknadsföringen. Detta gäller dock inte framställningar vars enda syfte är att skapa uppmärksamhet inför uppföljande framställningar." Källa: http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx...11&bet=2008:486 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, tack så mycket för svaren! Uppskattas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Just AdSense borde väl vara tillräckligt tydligt att det är en annons när det står "Google-annonser" eller liknande i samma ruta?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|