Kom ihåg mig?

Raketer.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-21, 19:18 #1
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
VIP
Macckes avatar

Säljes som paket.
Maila era anbud eller skicka pm.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-02, 18:09 #2
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Har fått bud på 2000:- för både raketer.se och raketer.com i ett paket.

Fler bud?

Kan meddela att dem sammanlagt har över 10 type-ins per dag - vilket antagligen kommer kulminera i mitten/slutet av december.
Oläst 2004-12-17, 06:29 #3
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

3000:- är senaste budet för raketdomänerna.. [raketer.se och raketer.com]
Är ni sugna kan ni ju lägga ett bud nu, annars säljer jag dem nog nu i december även om jag anser den vara värd mkt mer än så.
Domänerna har vardera minst 5 type-ins per dag, med .SE domäner i topp (oftast över 10 type-ins per dag)

Vid googlesökning på "Raketer" återfinns namnet på 8:e plats.

En raketdomän kan vara lämpligt för allt från rymdstyrelser och satellituppsändningar, till ett företag som vill "sticka ut" och kanske har något med snabbhet eller storslagenhet att göra, till fyrverkeriföretag som Svea eller Hammargrens.

Onödig raketfakta:
Sverige har kommit rätt långt i forskningen kring raketer, med Kiruna och dess forskningscenter "Esrange" med utbildning i rymdfysik har satt sverige på världskartan när det kommer till sondraketer och forskning kring tyngdlöshet. Volvo Aero är vidare ett av Europas ledande företag inom området turbiner och utloppsmunstycken för raketmotorer
Oläst 2004-12-17, 09:26 #4
Emiljons avatar
Emiljon Emiljon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
Emiljon Emiljon är inte uppkopplad
Medlem
Emiljons avatar

Reg.datum: Jul 2004
Frågan är om Svea Fireworks eller Hammargrens är intresserade av en sådan "säljande" andress.

Jag tycker adressen är bra, tro inget annat, men när jag hör den så känns det som om man skulle kunna köpa raketer där, och jag har en svag känsla av att rent lagligt att sälja raketer online skulle vara en kivig situation, för du måste ändå personligen hämta ut dem. Hade dock varit intressant att sen en posten bil förvandlas in till ngt annat.

http://www.sveafireworks.com/html/sub_html/faq.asp
Kan jag köpa fyrverkerier via internet?
- Nej, det går inte att köpa fyrverkerier via internet. Lagen kräver att vi måste kunna kontrollera åldern på kunden och det kan vi inte göra vid försäljning via internet.

Emiljon
Emiljon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-17, 10:07 #5
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Skulle jag vara du så skulle jag avvakta, 2000 kr är inget och du kan säkert få mer. Ta kontakt med olika tilvekare av raketer, de kan använda det som presentation för sina blivande kunder som säker letar efter just det på google många av de. Med den domänen får du 1-a placering vilket är tillräckligt försäljnings argument för att få mer än 2000

Lycka till..
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-17, 10:34 #6
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Originally posted by Emiljon@Dec 17 2004, 10:26
Frågan är om Svea Fireworks eller Hammargrens är intresserade av en sådan "säljande" andress.

Jag tycker adressen är bra, tro inget annat, men när jag hör den så känns det som om man skulle kunna köpa raketer där, och jag har en svag känsla av att rent lagligt att sälja raketer online skulle vara en kivig situation, för du måste ändå personligen hämta ut dem. Hade dock varit intressant att sen en posten bil förvandlas in till ngt annat.

http://www.sveafireworks.com/html/sub_html/faq.asp
Kan jag köpa fyrverkerier via internet?
- Nej, det går inte att köpa fyrverkerier via internet. Lagen kräver att vi måste kunna kontrollera åldern på kunden och det kan vi inte göra vid försäljning via internet.

Emiljon
Tack för ditt inlägg. Just att sälja raketer där är nog svårt, det håller jag med om.. och någon positiv lagändring för raketförsäljning över Internet lär ju inte komma inom de närmaste åren

Men det är två väldigt bra ord för SEO, samt status och prestige. De kan ju peka om alla de type-ins som kommer till deras egen hemsida och se det som en investering. Eller bygga upp en sajt om olika typer av raketer, där dem beskriver raketens historia osv. Inte minst är det en bra framtidsinvestering för ett företag med den inriktningen. Det är många kunder som söker på fyrverkeri och raketer såhär års och det lär väl kulminera om 10-12 dagar Då är det kul att ha domänen pekad mot ett lämpligt företags hemsida.
Oläst 2004-12-17, 10:35 #7
Macckes avatar
VIP

VIP
Macckes avatar

Citat:
Originally posted by Davve@Dec 17 2004, 11:07
Citat:
Skulle jag vara du så skulle jag avvakta, 2000 kr är inget och du kan säkert få mer. Ta kontakt med olika tillvekare av raketer, de kan använda det som presentation för sina blivande kunder som säker letar efter just det på google många av de. Med den domänen får du 1-a placering vilket är tillräckligt försäljnings argument för att få mer än 2000

Lycka till..
precis!
Tack för tipsen
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017