FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en server stånde hemma, en äldre burk som tjänar sin sista tid som utvecklingsserver.
Jag har dock problem med att servern stänger av sig och man kan inte trycka på den igen med "power-knappen" utan måste dra ur sladden och sen vänta i 10 sekunder, plugga in sladden igen och då startar den upp. När man kommer in i windows 2003 får man upp felmeddelanderutan om problemet och det står att det är ett "systemfel: stoppfel" och en beskrivning som jag inte förstår mig på med en massa 0 ![]() Trodde det berodde på att grafikkortets fläkt gått sönder så har bytt det, blev lite bättre men har fortsatta problem. Var ska jag börja felsöka någonstans och hur? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Om grafikkortsfläkten har gått en gång kan du ha fått en skada på kortet. Prova byt detta och se om felet kvarstår. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har bytt ut garfikkortet. Fler som tror att det är aggregatet så blir väl att köpa ett nytt för att testa iafall, ingen som har ett liggandes som man vill bli av med för en billig slant?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kolla tempem på processorn, kan vara att den blir överhettad och fryser hela burken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack er hjälp. Beställt nytt nätaggregat som bör dyka upp i början av nästa vecka, löser det inte problemet så återkommer jag efter köp av ny processorkylning....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Eller så kan du köra microsoft debugging tools på minnesdumpen som skapats.
Krävs lite förkunskap för att hajja resultatet, men du får i 90% av fallen reda på vad som orsakat det, är det inget som syns där, så kan du nog börja kolla på hårdvarudelen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|