FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag reggade ett EF för ett tag sedan, pga lite olyckliga omstädigheter pga operatörsbyte , så kom det tmp telefon numret ut på hitta.se mfl
Genast fick jag en telefonhallick i luren , som ringde från något internet företag i västra Sverige. Personligen tycker det är väldigt respektlös att någon kontakta mig på ett mobilnummer. Bara för jag regga en EF. Jag struntade i att fylla i telefon nummer till bolagsverket just för att slippa telefonhoror. Utan uppgav en epost adress, dock är det totalt förbjudet att skicka marknadsförening till min epost enligt svensk lag, då det icke juridisk person står bakom den. Så man få helt enkelt skicka brev.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Ta deras namn, företaget de ringer från och be om att få prata med avdelningschefen. Slutligen anmäl dem.
Om fler gör så tar det nog hus i h****te och de funderar nog en extra gång på deras "metoder" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Telefonhallickarna är som spam, man kan bara filtera skiten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns nog säkert runt 100 bolag som lever på att kontakta nystartade företag och blåsa skiten ur dem. Behandla dem som spam är en bra ide
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Testa att göra som i Seinfeld, be om försäljarens hemnummer och säg att du kan ringa tillbaka någon kväll eller helg när du har tid att prata. Om du inte får numret: "Så du vill inte att folk ringer och stör?", "Nej...", "Då vet du hur jag känner."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag uppgav mitt mobilnr när jag registrerade firman men jag har ännu inte mottagit något som helst reklamliknande samtal turligt nog.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|