FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nån som märkt skillnad? Jag har inga sidor som drar in pengar men många bekanta har blivit varslade, 5st på mkt kort tid! tvärnit
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Är svårt o säga, men jag tror inte på att lågkonjunkturen sakta börjar avta.
Botten är inte nådd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
konjukturen lär ju vända som tidigast efter sommaren. börsen ligger alltid före konjukturen så när den bottnat brukar det vända och det har den kanske gjort nu. Många branscher, främst inom tjänster, är också sena i konjukturen och kommer alltså drabbas senare än andra branscher.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Först nu vi ser effekterna av varsel och uppsägningar som leder till efterfrågeavmattning. När bankerna darrade så fanns det hur mågna miljarder som helst, när vanligt folk blir fattiga då finns det inga pengar kvar till stimulans av ekonomin.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kommunerna drabbas hårt nu också. Utgifterna för socialbidrag väntas öka 50% de närmaste två åren.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo tack! Strängnäs kommun drar in på Kulturen med några miljoner ca 10-20%
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Å andra sidan, de som har jobbet kvar har mer pengar än tidigare pga skattesänkningarna.
Ännu mer om man har lån med rörlig ränta! Med ett tvåmiljonerslån (som är lite i stockholm!) så kan det vara nästan femsiffrigt antal kronor mindre i räntekostnad per månad nu jämfört med i höstas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag går ut högskolan nu som interaktionsdesigner och har mycket bra kunskaper om WordPress, CSS, Photoshop, AE, PHP, Javaskript sedan ett par år tillbaka men alla säger samma sak.. "Tyvärr, vi tar inte in folk nu".
:/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|