FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag driver ett gäng webbplatser i olika nischer och de är mitt enda levebröd.
Sedan det blev fint väder pekar min Google Analytics statistik allt mer neråt för varje vecka som går. Även om detta säkert är naturligt för årstiden så känns det bittert att veta att man förmodligen får leva fattigare i sommar... Någon som ser en liknande trend nu i vår? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Så är det alltid vid fint väder. Sen att det i april har varit extremt bra väder gör att det märks lite tidigare än vanligt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När började det svänga neråt för er?
Mina besökare började gå ner den 28:e Aprill..... men ibland så kan Google göra lite ändringar som påverkar ganska mycket. Men vinden kommer att vända ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag satte kaffet i halsen då jag kollade av trafiken under gårdagen, tror aldrig det vart så lite aktivitet på ett sådant brett spektra av sajter. Låga intäkter under sommaren brukar höra till
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fick jag välja så skulle det vara måndag och regn alla dagar i veckan.
Jag brukar inte titta så mycket på trafiken, utan intäkterna. Tittar jag i siffrorna så sålde jag för fem gånger mer den 1á mars, än jag gjorde den 1á april. Men det är helt normalt. Man kan även trösta sig med att det brukar vända redan i mitten av maj. Det är bara de första soldagarna som alla svenskar måste sitta i parker eller på uteserveringar. När det har varit fint väder i några veckor så tröttnar de flesta och återgår till datorn igen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
För mig går besökarna statigt neråt, men intäkterna har ökat. det verkar som att de som sitter vid datorn shoppar ordentligt i stället.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
För mig är fint väder och sommar lika med fler besökare - förutom under semestertider.
Förklaringen är givetvis att en stor andel av besöken görs under arbetstid. Många hundratusen arbetstimmar går till spillo varje år.. :-P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Så man kan ju bara gissa hur många beställningar som görs via webben från företag, dagtid har jag en känsla av att det är minst 50%. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är givetvis så att det är färre som sitter framför dumburkarna när det är fint väder men som flera skriver så behöver inte intäkterna minska särskilt mycket. Det beror mycket på vad för sidor och tjänster man driver. Jag har själv en hel del internationellt och då ser man inte så stora svängningar. Handlar det enbart om annonsintäkter från ett enskilt land så ser man sannolikt större effekter av vädret.
Jag har inget alls emot bra väder =)
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Den 25 april gick den rakt ner och är väldigt låg. Kommer troligtvis inte gå upp igen förrens till hösten. Detta är det sämsta med sommaren. :P
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|