FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om man tänker tillbaka på tiden som gått har jag lärt mig ganska mycket som egen företagare. Varje dag lär man sig något nytt. Både genom att ändra tankesätt och saker man kommit till insikt med genom olika händelser.
Några saker som jag kommer att tänka på och hur jag ändrat fokus på framtiden är: - Jobba mindre med klienter och fokusera istället på egna webbplatser, det ger mer intäkter i längden och frigör tid. Men ta dig an klienter då och då som är villiga att betala för kompetens. Du skapar därmed ett större personligt nätverk och får mer insikt i hur olika branscher fungerar och andras erfarenheter. - Bygga en bred bas av webbplatser i olika nischer för att minska risken vid kriser och lågkonjunkturer som denna. - Behåll goda kunder och gör av med jobbiga trots att de ger intäkter. Tiden räcker annars inte till. - Inte vara billigast i världen om man har kompetens och kan leverera det man lovar. Har märkt mer och mer att kunder bara vill få saker gjorda och är villiga att betala för det om man kan hålla deadline. - Nätverka mer. Allt handlar om att klia varandra på ryggen och känna folk. Det är så man får bäst deals/jobb. - Inte vara för blåögd och lita på trevliga människor. ![]() - Förhandla i flera dagar och köp aldrig direkt. När man sover på saken kommer man på bättre och mer argument till sin fördel. - Fokusera på ett eller två projekt åt gången, annars blir allting liggande och ingenting blir färdigt. - Prissättning. Var inte billigast. Var bäst! På både kundservice och kvalité. Personer som köper den billigaste kina-importen klagar ändå när det är minsta repa eller fel på produkterna. Vad har ni kommit till insikt med? |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|