Kom ihåg mig?

Vart är mina domäner?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-19, 18:10 #71
end end är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2005
Flitig postare

Sitter med samma problem som många här. Använde domänhanteraren för snapback.se:s domäner. Nu när det inte finns så verkar det kört.

[email protected] funkar inte, registrar är Internetbolaget - Ettnet AB
(http://www.internetbolaget.se), men de svarar inte på e-mail. Får inga bra viddar av det här systemet nu ibörjan... Har hört om historier om .com man fått låta gå ut för kunna få kontroll över dem. Känns som om .se är påväg mot samma öde...
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-23, 09:22 #72
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Originally posted by end@Mar 19 2009, 19:10
Sitter med samma problem som många här. Använde domänhanteraren för snapback.se:s domäner. Nu när det inte finns så verkar det kört.

(http://www.internetbolaget.se), men de svarar inte på e-mail. Får inga bra viddar av det här systemet nu ibörjan... Har hört om historier om .com man fått låta gå ut för kunna få kontroll över dem. Känns som om .se är påväg mot samma öde...
Går det alltså inte att få ut en auktoriseringskod från Ettnet/Internetbolaget? I så fall sitter jag också lite risigt till...
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-23, 09:48 #73
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Jag satt också i helgen och funderade på att flytta tillbaka alla mina domäner till .se för att tillsvidare få en domänhanterare som fungerar överskådligt. (Har idag domäner hos .se, Loopia och Binero).

Men först tänkte jag fråga er som har erfarenhet av många olika företag om det finns något alternativ som fungerar bra redan nu? Visst det blir nästan dubbelt så dyrt hos .se men förlusten av ett domännamn skulle ju vara sämre än den extra kostnaden.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-23, 10:01 #74
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av oskarg
Citat:
Ursprungligen postat av end

Går det alltså inte att få ut en auktoriseringskod från Ettnet/Internetbolaget? I så fall sitter jag också lite risigt till...
Jag ska försöka igen, inget svar på en vecka nu dock. Tråkigt att de sätter sig som registrar när det inte svarar på mail eller har en domänkontrollpanel, minst sagt.

petlin: Du har redan de två bästa privatägda. Möjligen skulle det kunna finnas några mindre aktörer som har bra kontrollpaneler.
Oläst 2009-03-23, 10:39 #75
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by end@Mar 19 2009, 19:10

Citat:
Avlämnade Registrar skall skyndsamt, dock senast inom fem (5) arbetsdagar från begäran, lämna ut Auktoriseringskoden till Innehavaren. Om avlämnande Registrar inte lämnar ut Auktoriseringskoden inom fem (5) arbetsdagar äger .SE rätt att ta fram och lämna ut Auktoriseringskoden till Innehavaren.

Avlämnande Registrar ansvarar för att Auktoriseringskoden överlämnas till Innehavaren på ett säkert sätt och Registraren är alltid skyldig att lämna ut Auktoriseringskoden på begäran av Innehavaren.
http://www.iis.se/docs/avtal.pdf
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-23, 12:02 #76
Flitig postare

Flitig postare

Intressant Internet Sweden!

Imorgon kl 10 är det 5 arbetsdagar. Ska kontakta .se då och se om de kan få ut auth koden. Ska bli kul att testa, måste vara en av de få i Sverige som fått testa "live" isf
Oläst 2009-03-23, 18:48 #77
internetbolaget internetbolaget är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2008
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av oskarg
Citat:
Ursprungligen postat av end

Hej,

Jag sprang över denna tråden och tänkte fylla i vissa frågetecken som officiell front för Internetbolaget här på WN.

Domännamn som ligger under oss som Registrar kan man tyvärr inte göra ändringar på eller begära ut transfer koder till i en kontrollpanel, än. Vi håller på att kolla på olika lösningar på detta i nuläget. Men just nu måste man kontakta oss för att få ändringar gjorda.

end, ditt första mail mottog vi 2009-03-18 15:08, vilket inte är så pass lång tid tillbaka. Räknat i antalet arbetsdagar. Tyvärr har det varit lite mycket att göra för oss före, under och efter .SE övergången. Vi är dessutom väldigt noggranna att vi lämnar ut transfer koderna till en korrekt innehavare, det sker inte per automatik hos oss som sagt. Vi ber självklart om ursäkt att detta har drabbat svarstiden!

end kommer också få ett mailsvar från mig inom kort där jag förklarar detta. Så snart jag fått bekräftat vilken e-postadress som står som kontakt-epostadress på domännamnet kommer det skickas ut en transfer kod dit.

Det kommer framöver att gå betydligt fortare att få ut sin transferkod/auktoriseringskod. Vi brukar normalt svara samma dag på alla inkommande supportmail och det är en nivå vi kommer jobba oss tillbaka till nu när det har lugnat ner sig.

Mvh, Rikard
Internetbolaget / Ettnet AB
internetbolaget är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-24, 08:43 #78
Nykomling

Nykomling

En komplettering till förra inlägget:

vi har tyvärr haft problem med våra kontaktformulär på vår hemsida.

end, har du försökt kontaktat oss genom något formulär tidigare än 18/3 då vi mottog första mailet från dig så har vi tyvärr inte mottagit det. Ber än en gång om ursäkt att det drabbat dig.

Ps. vill ni Internetbolaget något och hellre vill ta det här på WN så går det alltid att skicka PM till mig med era frågor. Alternativt bara skicka ett PM och be mig delta i en aktuell tråd där frågetecken finns.

Mvh, Rikard
Internetbolaget
internetbolaget är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-24, 10:11 #79
Flitig postare

Flitig postare

Tack för svaren Rikard. Det har ordnat upp sig nu och domänen i fråga är igång.
Oläst 2009-03-31, 14:32 #80
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by Terabyte@Mar 16 2009, 12:54
Detta är svaret jag fick från IIS. Har nu skickat in ett inscannat brev med min signatur för att få ut mina domäner (under mitt org.nr.)

Citat:

Hej,

Tack för ditt mail. Ni kan skicka in ett intyg med firmateckanarens underskrift och företagets "stämpel" så kan vi leta fram allt som finns under ert organisationsnummer.

Har du övriga frågor är du välkommen att ringa vår kundtjänst på 08-452 35 00.

Med vänliga hälsningar
Kundtjänst
Detta är ett omständigt sätt att ta fram detta. Fattar inte hur detta kan fungera i framiden. Skall spara mitt inscannade dokument dåjag känner på mig att jag kommer använda det fler gånger i framtiden.

Så när jag får den får man köra lite Excel-magic och få ut lite jämförelser med det man har i kontrollpanelen hos t.ex. Binero ...
Nu har det gått snart två veckor, sedan jag mailade .SE och fortfarande har jag inte fått något. Två bilagor har jag skickat till de. De påstår att bilagorna inte kommer fram till de ... och gör inget åt det. Den senaste bilagan skickades som BCC också till andra adresser (gmail, hotmail mm) och där kom den fram. Får vi se vad de säger nu ...

Verkar tyvärr som det sitter en gäng puckon i kundtjänsten. Man skulle nog kunna ha en schimpans som svarar på mailen eller trycker på "Insert random answer and send" .....

Mitt tålamod har i nuläget tagot slut. Fy fan vilken service! Två veckor för att få ut en lista över sina domäner för att kolla av mot sitt nuvarande ombud.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017