FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Vi ska börja med annonser på vår sajt och jag behöver hjälp eftersom det finns en uppsjö av olika ad-cms och nätverk. Mina kriterier är: Vill kunna lägga in egna bilder och animationer på förbestämd plats. Jag vill kunna se hur många som klickat på bannern Jag vill kunna se hur många ggr bannern har visats Det ska vara ad-rotation möjlighet Det ska vara gratis Sedan att detta går att få i statestik Tips på enkla cms att implementera eller nätverk som stödjer egna annonser också ![]() (wordpress är vårt cms, om det är till någon nytta) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Kolle OpenX, http://www.openx.org
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har kikat på det med en det gick inte att intallera på surftown med safemode, det verkade väldigt bra annars!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hostad OpenX eller Google AdManager är nog dina val då, ingen av dem kommer köras på din site.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj Google AdManager hade jag inte hört talas om, verkar ju skit bra? något negativt som man bör ta hänsyn till, som jag inte märkt av det snabba anblicken?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det något större skillnad mellan Hostad OpenX och en lokalt installerad OpenX rent landningstidsmässigt?
Med tanke på att banners är hostade hos affiliatenätverket och sedan ad publishing systemet oxå hostat nånstans ute i världen... borde det inte ta ner hastigheten på en sida rejält? Funderar just vilken lösning jag skall välja, då en hostad känns så enkel o praktisk men man vill inte ha en seg sida som aldrig laddas färdigt innan folk tröttnar och stänger ner den ![]() p.s. Sidan som är aktuell här innehåller redan streamade filmer från youTube och bilder från flickr (de cashas lokalt i nån timme men ändå...) Några råd? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|