Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
Hejsan!
I sommras sålde jag en webbsida till en kund, för att sedan sticka iväg och långfärdscykla i fem månader. Fakturan på 4500kr skulle ha varit betald någon gång ibörjan utav Juli, men jag har hela tiden fått sms om att han inte har kunnat betala utav olika anledningar. Jag tycker att det här är fruktansvärt dålig stil. Jag driver en liten enskild firma och har mer eller mindre litat på att kunderna betalar det vi kommit överens om, vilket också skett i alla tidigare fall.
När vi kom överens om priset så diskuterade vi alldrig någon förseningsavgift, och min fråga är helt enkelt om jag har rätt till någon sådan? Ganska dåligt att vi inte pratade om det direkt (kommer alltid att göra det i fortsättningen), men finns det någon form utav "standardränta".
Efterssom jag har varit ute och cyklat så har jag inte skickat några påminelser, utan all kontakt har skett via sms där han i princip har skrivit att han inte kunnat betala denna månad utan ska göra det nästa och jag har svarat med "ok". Nu ska vi iallafall träffas på fredag, men frågan är somsagt om jag ska begära någon ränta eller inte, eller om jag ens har rätt till det. Vet ni hur det ligger till, och tycker ni att jag har rätt till det trots att jag inte skickat påminelser?
MVH Tomas
|