FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Ska starta en tjänst med direktregistrering av .se domäner där man själv får välja vilka DNS:er man vill använda, från början. Jag kommer ta betalt med betalkort som visa. Vad skulle ni tänka er betala för denna tjänst, Loopia är billiga men då tar det flera dagar innan domänen är flyttad. Och jag måste ju gå plus eftersom nic-se tar 200 kronor inkl. moms. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vid 8 förra veckan på tisdag Lade jag in en beställning. Vid 10 kom fakturan. Betalde den direkt på nätet med kort och innan 11 var domänen registrerad. Sedan går man in på nic och ändrar dns data med engånglösen på 2-3 minuter. DNS ändringen slår sedan igenom på några timmar. Så himla jobbig är det inte. Det tjänsten du vill tillföra finns ju redan hos många registrerare på nätet, där man fyller i dns data direkt. Dessa tar mellan 270-350 inkl. moms för sådan registrering. Skall du konkurrera så måste du ligga på starx över kanske 220 inkl. moms. Kanske 250 som max och då är frågan om sådan tjänst lönar sig i längden eller kommer folk att använda sig av Loopia ändå? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Frågan är om det är priset dull vill konkurrera med eller försöka erbjuda bättre tjänst/tjänster? Jag skulle gissa på att smärtgränsen ligger på 395 kr inkl. moms eftersom konkurrensen är så pass hård.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Exempel på en som har detta är neware.se och dinegen.se (tror jag), för att just presentera någon som finns redan här på WN. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||