FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Jag har en flyttat sql 2005 databasen till windows server 2008 x64 och har mina websidor i den gammla servern iis som connectar till den nya burken internt på en 1gb kabel nu till problemet är att när jag surfar på websidorna så får jag medelandet Citat:
felmedelandet dyker up mer på vissa webapp än andra de som får detta medelande är mest de som har mindra besökare please help |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
jag har en vanlig connectionstring
"Server=sql2005;Database=ACTIVE;UID=SA;PWD=******; Min Pool Size=1;Max Pool Size=200;" från min .NET webapp framework 2 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag gissar att din installation av 2008 och SQL 2005 på den fungerar utan problem, du har även configurerat din "nya" SQL att köra i mixed mode? Använder du ett domänkonto som du kör SQL server på så din IIS kan auth ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
tack för ditt svar studiox
hur tar man reda om jag kör domänkonto? det konstiga är att 3 webplatser fungerar bra o de andra 3 fungerar mindre bra o alla 6 är i samma IIS kan det vara att jag är offer för attacker på de 3 mindre bra webplatserna |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle se över hur de kopplar upp sig mot sqlservern samt hur protokollen i SQL-en är konfade. Jag har aldrig gillat named pipes och kör alltid tcpip men det behöver ju inte betyda att det är named pipes som strular. Jag skulle dock ha provat att gå över på TCP/IP, fast port och TCP/IP-filter så att SQL-en endast kan nås från "rätt" maskiner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
tack för alla svar
har fortfarande problemet men jobbar på det om det är nån som har fler idear så säg till tack |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|