FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om det är flera som vill ha samma domän och alla använder sig av snapback-tjänster, så borde det vara "först till kvarn" som gäller?
Tänkte själv använda mig av Binero - men har aldrig gjort detta tidigare. Som jag förstår det så hamnar domänerna i en deaktiveringslista hos .SE den 10:e varje månad. Om jag skall vara först med att beställa snapback - vilken tidpunkt kan jag snapbacka hos Binero, den 10:e? Så här säger Binero: Citat:
Någon som vet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är först till kvarn bland ombuden som gäller, ja. Däremot spelar det ingen roll när du beställer en snapback... Du bör göra det genast eftersom Binero (och alla andra förmodar jag?) endast tillåter en person per domän.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Min fråga är alltså vilken tid den 10:e man kan beställa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Domänerna släpps allt eftersom, dygnet runt, varje dag - inte bara den 10:e.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Svaret från Terabyte är faktiskt korrekt. Domänerna läggs inte upp i deaktiveringslistan vid en given tidpunkt, det är något som sker fortlöpande.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
10 dagar senare (10:e december) hamnar domänen i en deaktiveringslista hos .SE Eller menar du att domänerna läggs upp i deaktiveringslistan fortlöpande under hela dagen den 10:e? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Det kommer oftast många deaktiveringar den 10, på natten/morgonen, löpande ......
.... MEN också varje dag, dygnet runt, året om läggs det även till dommäner till daktiveringslistan - inte lika många, men ändå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Terabyte har återigen rätt. Domäner läggs upp fortlöpande i deaktiveringslistan, både den 10:e och övriga dagar i månaden.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|