FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Är det bara jag som drabbats eller har fler fått en överdos av trojaner i e-posten?
På en e-postkanal gås all e-post igenom av bla. F-Secure och min Avast Home tjuter som en gris stup i kvarten trots denna scanning. Så jag bara undrar om det är en pik i skitpostandets tecken just nu..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Här är det lugnt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Inte mer än ~396 avg. spam i timmen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Japp. Jag har de senaste dagarna fått drösvis med virus i e-posten. Både spamfiltret och antivirusprogrammet äter upp dem, men uppenbarligen så är det någon som går in för att sprida trojanen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Då vet jag att det är något som rör sig därute. Verkar som en del av de "etablerade" antivirusprogrammen har svårt att hitta dom. Är en "generator" och en färdig trojan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Idag har det kommit in 500 "virus" so far.
Citat:
Några få av dessa också. Citat:
Men spammen är inte värt att räkna på ens, idag över 30 tusen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Här är det också väldigt mycket virus i eposten. Som Gustav säger - Det är antagligen någon som verkligen mår dåligt och vill sprida ut trojanen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är säkert ett botnet som vill ha lite mer zombies. Och på tal om spam så fick jag mitt första någonsin igår, tack för det gratisgodis.se!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Jag kan rekommendera Greylisting. Den tar bort 98% av all spam och annan dynga för mig så jag har bara något enstaka mail per dag som går vidare och fastnar i viruskontrollen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
[Datorn är omformaterad nu] Mitt Avast tjöt och så ofta, trots jag gjort scanning av datorn och raderade alla virus. Jag öppnade inte ens mailet p.ga. att jag visste att det var virus i vissa spam mail (varnade på radio & nyheter). Men på något sätt lyckades den ta sig förbi. Allt funka på datorn till (omstart). Då krasha hela systemet. Var tvungen att radera alla pationer och återskapa C:/. Riktigt jobbigt, för hade omkring 5 (STORA) projekt som jag var klara med. Allt försvann ju. Aja, förhoppningsvis slipper man nått sånt igen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|