FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej på er,
vi har ett problem med engångslösenord på vårt kontor. Det kan vara lösenord till: -router -brandvägg -server -nic-se -binero -PIN PUK koder till nallar - mm. mm plötligt har någon slutat, slarvat bort eller inte kommer ihåg lösenord och koder. Hur löser ni det på era kontor? Har ni någon lösenordsbank? Jag har funderat på att lägga upp någon enkel php sida på vårt intranet eftersom dessa lösnord bör ses av ett flertal personer. Har du någon lösning på mitt problem vore jag tacksam om du svarar här i tråden.. Tack! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
kör en enkel wiki med personliga certifikat (enkla email certifikat från thawte) som autentisering. så du är på rätt spår tycker jag.
edit: vi kör.. menade jag.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Enkel intranät sida (SSL) med autentisering löser väll biffen fint.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kör med 'password' som lösenord överallt, smidigt att komma ihåg!
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Det bästa är att man tränar sin hjärna så att man minns bättre, finns olika metoder men jag gillar denna bäst:
Länk ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Papper och penna brukar fungera i bland
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
|
||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() humor Ni skall bara veta hur många försök till "inbrott" till vår ftp det är med gissningarna "admin" och "password" / "root" som görs varje dag ![]() Tji får de... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Vi använder KeePass som Jonas här på WN tipsade mig om för några år sedan. Det lilla programmet har räddat livet på mig och mitt företag ett flertal gånger.
Samtliga lösenord sparas i en krypterad fil som programmet läser ifrån och skriver till. Den filen kan du lägga på en extern eller intern server så kommer alla på företaget åt lösenorden. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|