FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hej,
jag använder mig utav jmail för att skicka nyhetsbrev, och undrade ifall man kan få statistik? tex som; - leveransrapport - viken tid en viss person har läst mailet.. osv... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jo, om du exempelvis skickar med en bild med unika info som går att spåra så ser du åtminstone de som har bilder på i sin e-postklient.
Inte för att jag sysslar med detta, men jag tror inte det finns något helt vattentätt sätt att lösa detta övergrepp mot folks integritet ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Fungerar på ett antal klienter. Men Thunderbird/Mail mm blockerar bilder så att man aktivt måste klicka på "Visa bilder". Ingen 100% lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi gör i alla fall som så att vi skickar med en liten bild, hämtas den är nyhetsbrevet läst. För att komplettera det kombinerar vi det med att kolla om mottagaren klickar på någon länk vilket också betyder att nyhetsbrevet är läst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle rekommendera något företag som lever på att skicka ut nyhetsbrev, det är min erfarenhet efter att i nästan 10 år byggt egna nyhetsbrevsystem. Nu använder vi ANP som är riktigt bra. Du kan även få rapport på olika typer av studsar, vilket är guld om du inte vill skicka ut mail till mottagare som ändå inte kan få brevet.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|