FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Säg att jag har en sida med vanlig statisk HTML. På sidan har jag ett JavaScript som kollar om besökaren har flash-plugin och skickar isf vidare besökaren till en annan sida.
Kommer detta JavaScript göra att Google (och andra sökmotorer) inte läser av sidan? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Google bryr sig väl inte om javascript överhuvudtaget...?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Google (eller någon annan för den delen) kan inte köra javascript, således kommer den inte att hoppa till den sida du vill gå till med scriptet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Frågan är dock om man kan utgå ifrån det, google skulle juh tex kunna använda opensource-kod ifrån mozilla för att köra javascript och emulera allt som inte kräver användarinteraktion.
Varför inte ha ett val istället? Jag slipper gärna flash om jag får välja .. då låter du även google välja. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för svaren!
Man kommer kunna välja att gå till HTML-sidan från flashen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Validating
|
Att Google (eller andra) inte läser java-kod idag är ju ingen garanti för framtiden
![]() Det manipuleras mycket med javascript i flera avseenden, dels i rutiner med länkar för att slippa "läcka" PR. Men också som "snälla" effekter såsom ditt problem. Det är bra när du gör en fast länk så sökmotorerna så att undersidorna hittas ! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|