FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Validating
|
Hello.
Undrar om det finns någon metod att få en ca.-Prislapp på en domain? Hittade och provade http://www.swiftappraisal.com/ och undrar om det finns liknande sidor som är gratis att testa sina sidor med? En annan sak jag googlat på men inte hittat svar på är vad domainen poker.com gick för,någon som vet eller har sökorden jag ska söka på? :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Appraisal-sidor är helt meningslösa. De har ju ingen aning om det t.ex. finns en sajt kopplad till domnen.
Jag kollade min webshop's domän och swiftappraisal.com tyckte den var värt $300...haha.. Jag hade inte sålt den domänen under $200 000 p.g.a. parametrar som appraisel-program inte har en susning om...t.ex inkomst, besökare, branding m.m.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
estibot.com sägs ibland kunna visa ganska rimliga siffror (ibland helt tokigt förståss). Men att jämföra tidigare liknande försäljningar är nog ett bättre tips.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Validating
|
Beställde en "analys" för $19.95 på Afternic , hehe får se vad den säger.
Tar 1-2 dagar och lets hope for the best ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Generellt kan man säga att namn antingen köps på grund av dess existerande trafik eller på grund av köparens uppfattning av namnets inneboende värde.
Alltså kan du försöka sälja namnet baserat på besökarstatistik och hur väl de konverterar. Detta får du naturligtvis om du har en webbshop på sidan, eller bannerannonser och liknande. Har du inte det funkar det att parkera sidan och sedan sälja den baserat på en månadsmultipel på intäkterna. Vilken multipel som gäller beror på domänens kvalitet, det kan vara allt från några månaders intäkter till 3-5 år. Har du å andra sidan ett namn som inte har imponerande besökarsiffror blir det lite svårare. Här gäller det att hitta en köpare som anser att ditt domännamn är värt minst lika mycket som du tycker att det är värt. Köparen måste alltså tycka att ditt namn är minst lika fantastiskt som du gör - och det är inte lätt. Oftast får du faktiskt vänta på att en hugad köpare kontaktar dig och ta förhandlingen därifrån. Det du kan göra under tiden är att underlätta för intressenter att lägga bud på ditt domännamn. I praktiken innebär det att sätta en mailadress på namnet, eller på annat sätt göra det lätt för folk som inte vet om hur man gör whois-lookups att hitta dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Validating
|
poker life. com låter väl attraktivt? Aktiv sen 2000, konventerar bra i dagsläget trots "misshandel" av design, knaper seo och knappt någonting nytt så ofta hahaha
Finns en tidning som heter så också och ägs av självaste Donald T ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|