FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
^^ Det undrar jag med, priset och tiden du la ner var ju otroligt lockande =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
EDIT: nu har jag läst Krickos uttömmande inlägg, och det verkar vara honom/henne man ska lyssna på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Trafikskolan heter Körkortexpress Telefonnr: 0220-511 11 Mail: [email protected] Parkgatan 4 734 35 Hallstahammar. För 7800kr får man: 8st 60minuter lektioner, övernattning i elevlägenhet, uppvärmningslektion och lån av mc vid uppkörning. De har även all skyddsutrustning som man får låna. Dom luktar mumma, så ta med kläder du enbart använder för att köra i ![]() Intensivkursen kräver att man har iaf har trafikvana och gärna kört lite tvåhjuligt innan. Har man bra balans så kommer man inte ha något större problem med krypkörningen. Manöverbanan kräver lite teknik när man ska bryta ned hojen men det lär man sig fort. Min lärare var toppen och det var helt klart värt pengarna! Hade jäkligt skoj under övningskörningen ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur känns det att köra en sport MC jämfört med en bil, tröttnar man på det, gör det ont :lol: ? Har alltid velat köra en MC...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Jag har inte tröttnat men en av anledningarna till det är ju att säsongen här uppe i norr är rätt begränsad. Varje vår man tar ut den har man glömt hur jävla bra den gick ![]() Ps. lite ont i baken kan förekomma |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Beror væl lite på vad man har før hoj med, har man en sån dær supersport hoj nær man næstan ligger raklång så skulle jag inte rekomendera att åka land och rike runt på semester. Sen ær det ju mer væderbegrænsat, det ær ju inte otroligt roligt att åka hoj nær det regnar f.ex
Kricko: verkar vara ett vældigt bra pris, Jag tænkte først ta hær i norge.. (kostar runt 20-30k hørde jag någonstans) men efter att ha sett ditt pris så kan jag åka hem till sommaren och ta det på semestern =) Før jag tænkte ændå køpa hoj:en i sverige med, ær ju næstan dubbelt så dyrt hær ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Betalade totalt ca 7000.- för mitt mc-körkort för 2 år sedan. Har för mig att jag körde 7 dubbellektioner (80 min). De två sista undrade dock körskoleläraren vad jag gjorde där egentligen eftersom det gick så j-kla fint. Hade mest problem med lågfarten, men jag hade en kompis att tjuvöva med privat vilket inte var en nackdel. Första gången jag körde den "snabba" banan så undrade jag hur jag skulle klara den i 50 km/h eftersom jag tyckte det var nog klurigt i 35. :-) När du väl har kortet i hand rekommenderar jag en broms- och kurvkurs via SMC.. det kommer att göra dig ännu bättre på att hantera hojen. PS. Empiriska studier visar att lite ont i baken och ryggen förekommer när man åker 52 mil samma dag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Tog kortet i våras och gick på 4-5k.
Övningskörde på egen hoj med farsan och körde upp på egen hoj. Tog 2 dubbellektioner enbart för att det var så jäkligt med krypkörningen med min hoj. Så kör inte upp med sporthojsvariant med kass svängradie ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|