FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Irriterad på "Vad är denna domän värd"-frågor? | |||
Ja, på folk som bara registrerar sig och ställer sådana frågor.(att värdera trafikerade sidor är tillåtet enligt mig!) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 41.10% |
Ja, värdering suger, förbjud det helt och hållet. |
11 | 15.07% |
Nej, det är rättfärdigat att fråga vad en domän är värd även om den inte har någon trafik. |
32 | 43.84% |
Antal röster: 73. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag börjar bli lite trött på folk som startar trådar om vad deras nyköpta domän kan vara värd trots att den inte har någon trafik.
"Men namnet är ju snarlikt företag x." Jag har ett litet förslag, för att öka på seriositeten som faktiskt är wn's viktigaster profilering, så kan man kanske bli lite hårdare mot sådana (i mitt eget tycke) nonsens-trådar där man frågar vad en okänd,oanvänd,otrafikerad domän kan vara värd, det är alltid upp till vad en eventuell köpare är villig att betala, ju fler villiga köpare, desto mer går priset upp, mycket enkelt i en marknadsekonomi. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag håller med. Dock får väl WN se det som en komplimang att folk har så höga tankar om expertisen här.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Beskrivningen av den avdelning du postar i är:
Diskutera domännamn. Sälj domännamn. Köp domännamn. Kan ju inte klandra folk som gör ovanstånde då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Att värdera domännamn är en ganska stor del av många (utländska) webb/domän-forum. Är inte speciellt förvånad att folk kommer hit för att få dem värderade just eftersom WN är ett av få svenska forum som har en inriktning på seriös nivå som relateras delvis till den branschen.
Däremot tror jag inte WN är rätt plats att få sin domän värderad eftersom det är alltför få här som är verkligt insatta i den typen av frågor för att det ska kunna ge någon bra och rättvis prisbild. Ska man börja censurera diskussioner ner på den här nivån finns det andra frågor som bör bort först...
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tycker att folk som reggar än domän och kommer in och frågar vad den är värd på en gång är värdelöst, tycker denna del av forumet ska vara till för att sälja sina domäner(även sidor).
Värdera domäner kan man göra någon annanstans eftersom det egentligen är rätt omöjligt, en domän är bara värd vad någon bjuder om den inte har trafik. Aja, försäljning och allmänt domänsnack är okej för mig. Värdering kan man göra någon annanstans, kanske någon här på WN som vill starta upp en sådan sida ? Missdomain eller domaner.se kan väl starta en sådan sektion på deras sidor om det inte redan finns ;D |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Kan ju förstå att det är intressant att försöka få sitt domännamn värderat.
Tyvärr finns det ju inte såå många läckra .se/.nu domäner att diskutera(som de flesta trådar här handlat om) så intresset finns väl inte heller att värdera dem utan det blir mest 160kr +moms. .com är ju så mycket roligare där i princip allt .com under 5 tecken med vokaler och konsonanter som går att uttala har ju ett värde som långt överstiger priset för att registrera den(vilket påmindre mig om att höra av mig till ägaren av jens .com igen ![]() Jag håller delvis med, men det känns dock fel att ej tillåta denna typen av diskussion. Funnits en och andra intressanta domännamn också... och kommer säkert fler. Det ointressanta tycker jag är när någon vill ha hela sin tjänst/webshop värderad bara "för skojs skull". Någon kanske kan starta en tjänst för värdering av internettjänster istället($$$).
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
För riktigt bra domännamn (enbart namn, ej utvecklade sidor) är denna form av värdering (dvs. diskontering av framtida intäkter) den enda som går att försvara företagsekonomiskt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Även om jag inte kan särskilt mycket om domäners värde och sådär tycker jag det är kul att läsa om när folk försöker värdera dem. Och om man, som jag är/var, ny inom området så är det lätt att tro att ens domän kan vara värd något om man reggat något halvfyndigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|