FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ska skaffa mig en ny laptop som kommer användas till skolarbete, webdesign, grafisk design och till alla andra vardagssysslor på datorn som internet o.s.v..
Använder en hel del "tunga" program, oftast på samma gång, som t.ex. Dreamweaver och Photoshop så ram-minnet bör vara bra. Känner ni till någon som skulle passa som dessutom är billig? Kanske någon på rea? Den får inte kosta över 7000. Alla tips mottages tacksamt. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tittade lite snabbt på Komplett och det finns ett gäng datorer med 2gig ram och 17" skärm för under 7000 kr. Vad du väljer för dator har troligen inte så stor betydelse med tanke på vad du ska göra.
Det du bör prioritera är ju mycket ram och gärna 17" skärm om du ska arbeta med den mycket. Men den blir ju inte lika smidig som bärbar då. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
2 GB Ram, 15'4 tums skärm, 160 GB HDD borde nog passa dig bra. Kolla på inet, jag har e Acer TravelMate 5510, köpte den för 7000 kr, men nu finns den för ca 6000 på inet, men tror dne e slut såld där, så kolla på nätet på acer travelmate 5510. Mkt bra dator.. Jag designar,kodar,surfar,kollar på film, spelar spel med den..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har en sån här:
http://zepto.se/Shop/Config.aspx?configura...notebookid=1135 Använder den till ungefär samma saker som du (Photoshop & Illustrator CS3 & har även spelat en del Counter Strike Source) och det fungerar utmärkt. Riktigt billig är den också. Mycket prisvärd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack tack för alla tips.
![]() På Siba har de just nu rea på en Acer AS5520G. Kostar 5990 kr. Låter det bra? 4 GB i ram-minne och 160 GB hårddisk. Skärmen är 15,4"... humm, funderar på om den behöver vara lite större..? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Som jag sa så borde du verkligen kolla på större skärm om du inte har höga krav på att den ska vara riktigt mobil. Ska du jobba med design så är det skönt om man slipper scrolla stup i kvarten för att skärmen/upplösningen inte räcker till.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
den har tv ut |