FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har märkt något konstigt. Det är några sidor emellanåt som redirectar sina domän till oss. Är detta lagligt? Får man hur som helst redirecta en domän till vilken sida som helst utan att fråga? Vad säger lagen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har svårt att se hur det skulle kunna vara olagligt så länge det inte handlar om att man försöker sabotera ett varunamn (eller firmanamn)
t.ex om www.bilguiden.se väljer att skicka sin trafik till min sida www.bilannonser.se så gnäller jag ju inte.. men om www.sex.se skulle skicka sina besökare till min www.barnspel.se så skulle jag nog reagera.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Se till att besökarna som kommer från någon av "fusksidorna" se en varningsruta. Så att de lär sig att ta rätt väg in. =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Hur gör man det då? om en www.sidan.se pekar mot oss, hur kan jag då visa en varningsruta?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Hur som helst kommer man ju åt en hel del besökare iaf. Davve, har du personligen provat kontakta din "hemliga beundrare"? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är du 100 på att de redirectar? Ibland får jag med märkliga referers i min logg, bland annat från IAEA B)
Det är inte alltid en referer är korrekt, de kan komma med om ngn knackar in adressen direkt i url-fältet. Då kan det se ut som man blivit länkad fast så inte är fallet. Skulle vara intressant att veta vilka det är som du inte vill ha trafik ifrån. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har samma problem.... eller om det nu är ett probelm
timekillers.com och timekiller.com pekar till billigast.se Det är något Umeå företag som äger "timekillersana", som jag inte har en aning om vilka det är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Vårt problem är av ett annat slag. Först jag märkte det så var det nån porrsida som gick in till oss, kommer inte ihåg med det va nåt som "sexorgie.com" det är då inte så populärt. Nu är det 3 personer som mailade oss om att de hittade en sida som heter http://oserios.2u.se som pekar till oss, vad jag kunnat spåra så var det nån 13 årig kille som äger den domänen. Sånt är inte bra och man vet inte vad man ska göra åt det. Några tips? Kanske ett telefonnummer eller adress till ägaren så vi kan ta kontakt med honom?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|