FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är precis detta mitt ärende handlar om och det har pågått sen i Mars. Jag har en del intressanta svar från Loopia som jag kan posta. Har också försökt få något form av ersättning, åtminstonde några månadsavgifter men inte kommit någon vart. Sist hänvisade de till en paragraf som i princip krävde att de uppsåtligen skulle förstöra för att man skulle få några pengar.
"Naturligtvis förstår jag att det känns som vi inte gör något när du får i princip samma besked hela tiden, men orsaken till det är att vi inte har något annat att säga. Vi känner till problemet, våra servertekniker försöker hitta orsaken och vi vet inte när det helt och hållet kommer att vara åtgärder." "Vi misstänker att det är någon enskild kund som överutnyttjar resurserna, men vi har inte hittat vem eller varför det orsakar en större störning." "Problemen du beskrev i tidigare mail beror på hur Microsoft har valt att implementera detektion av ändringar i websites för ASP.NET. När websites som använder ASP.NET behövde kompileras om så påverkades ASP-sites oavsiktligt. Vi kontaktade Microsoft och påpekade problemet och vi för en diskussion med Microsoft för att komma fram till det bästa sättet att lösa situationen. Där har du bakgrund och anledning i korthet. Nu skall vi bara se till att Microsoft presenterar en lösning också." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag blev också erbjuden att byta server, med brasklapparna "Observera att berörda sidor blir otillgängliga i upp till ett dygn ..." och "... det finns absolut inte några garantier på att de problem som du upplever inte återkommer efter att vi flyttat din sida till någon annan server".
Det låter mest som att de inte har någon aning om vad som är fel, försöker sopa problemen under mattan, och hanterar bråkande kunder genom att ge sken av att de är villiga att försöka lösa problemet. Men de vidtar bara åtgärder som innebär ytterligare olägenheter för kunden och som ändå inte har någon effekt. Servern är i detta fall s58.loopia.se Vore intressant att få höra om ni andra som upplever problemen också ligger på samma server. Själv använder jag endast klassisk ASP på berörd webbplats. De kanske borde inrätta särskilda servrar för klassisk ASP och några för ASP.NET om det nu är så att ASP och ASP.NET inte trivs så bra ihop? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För min del fungerar det tillfredställande nu sen morgonen den 17:e då dom patchade samtliga servrar för att åtgärda just detta. Har du kollat efter detta?? Ligger på s83 B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Nykomling
|
(Hmm... funktionen "bevaka denna tråd" verkar funka lite dåligt. Nåväl...)
Antalet applikationsomstarter har faktiskt sjunkit sedan den 16 juni, men det är inte nere på noll, eller åtminstone 0,3 vilket jag tycker vore ett rimligt krav. Under juni har det hittills sett ut så här (antalet omstarter av applikationen per dygn): Juni __ __ __ __ __ __ 54 56 62 60 25 27 20 23 23 28 33 23 21 18 28 27 10 04 01 01 01 02 08 02 ...? Den 17 juni var det alltså tio omstarter, den 18 juni fyra och sen var det nere på en omstart per dygn i några dagar. I förrgår var det uppe i åtta igen. Så det är inte helt stabilt ännu. Även om åtta dagliga krascher förstås är bättre än 62 så tycker jag inte att det är tillräckligt bra. Men det jag ogillar mest är att det inte står någonting om detta på driftbloggen och att de inte ger mig vettiga svar på mina mejl. Det känns som att de försöker mörka. Jag verkar inte ha fått så detaljerade svar som buran och nCo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag sorterade bort 10-20 st "Våra driftstekniker tittar på det..."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har någon drabbad erbjudits någon form av kompensation ännu?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|