Nykomling
|
|
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 16
|
|
Nykomling
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 16
|
Nu har Binero gjort en förändring i sina betalningsvillkor utan att informera någon eller uppdatera sina avtalsvillkor. Om de anser sig inte ha fått betalt för en faktura (även om det kan vara så att det är felaktigt) så stänger de numera av kundens webbplatser efter 7 dagar, utan att skicka någon påminnelse eller på annat sätt förvarna ägaren per mail eller liknande innan.
Ett normalt, professionellt, företag skickar ett meddelande efter ca. 7 dagar där företaget meddelar att fakturan enligt deras noteringar fortfarande är obetald och att man skall kontakta dem om något är oklart. Binero å andra sidan stänger istället alla domäner för publik access med ett meddelande om att kontot är avstängt utan någon förvarning. Varken i Bineros avtalsvillkor eller på deras fakturor finns information om detta och konsekvenserna blir att om något blir fel med betalningen så får du som kund hos dem inget meddelande utan upptäcker bara att dina webbplatser stängts ner en dag vilket kan vara förödande om du har en företagswebbplats! Otroligt oprofessionellt och det innebär att man inte kan använda Binero för annat än privata webbplatser utan viktig trafik/kunder.
Har någon annan råkat ut för detta?
|