Kom ihåg mig?

Värdering utav hemsida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-02, 18:44 #1
Padchi Padchi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Padchi Padchi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Hejsan, hoppas jag lägger det här i rätt kategori.

Det är så att jag driver ett stads inriktat fest community och hade lite funderingar på hur mycket koden skulle kunna vara värt. Jag har fått förfrågningar om folk som vill köpa en kopia på koden och starta upp ett eget community på samma tema men för en annan stad.
Sidan gick inte som planerat för mig och jag har just nu inte orken för att göra reklam för sidan då jag har en del andra projekt igång samtidigt. Det är roligare att programmera än att sedan starta upp sidan
Trots att det inte går som jag hade planerat så vill jag inte slänga allting i skön och sälja sidan. Värdet på hela sidan sjunker ju ganska mycket då jag kanske bara ligger runt 100 unika per dag och då så känns det ganska ovärt att sälja hela sidan.
Vad tror ni att hela sidan skulle ligga på om jag säljer kopior på hemsidan till de som vill och sedan ger de ev uppdatering?
Sedan en annan sak, om jag skulle sälja en kopia ska jag då inkludera källa koden till min DLL fil som sköter det mesta av sidan? Kör .NET och kompilerar alla mina CB till en DLL.

Sidan det rör sig om är llife . se. Det som man inte kommer åt när man inte är inloggad de vanliga funktionerna som ett community har. Profil, gästbok, blogg (kommer göra vi nästa uppdatering så bilddagbok och blogg är skilda), vänner, privata meddelanden, fotoalbum, forum. Har även gjort en funktion så medlemmarna kan göra sin blogg publik och få en adress som t.ex användarnamn. llife .se. På den bloggen kan den välja mellan olika designer osv.

Ett annat alternativ för mig vore ju att leta upp någon som har intresset och orkar hjälpa till med sidan. Men det är svårt att hitta någon som kan brinna för det som bor i Linköping..

Tack på förhand!
Timmie
Padchi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017