FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej
Min sida billigast.se har haft över 100.000 besökare i Maj. Det är nytt rekod för mig ![]() alla framgångar har en baksida... Nu vill mitt webbhotell flytta mig från den servern jag ligger på för att jag drar för mycket trafik och mysql kraft.... ![]() så det dom kan erbjuda mig nu är: 1) Managed server , egen server som vi har hand om och administrerar åt er enligt: egen server med 1 quad processor på 2,66MHz (2x4MB cache), 4GB RAM, 2x73GB SAS diskar i raid 1(15k) och 500GB trafik per månad. Pris för denna managed server med egen cpanel licens är 4000 kr exkl moms/månad. 8 timmar support ingår /månad, felåtgärd inom 4 timmar kontorstid, 8 timmar övrig tid. Backup (max40GB) till en backupserver i vårt nät ingår. Avtalstid 24 månader. Servern kan köpas loss för 500kr exkl moms efter 36 månaders avtalslängd. 2) Semidedikerad server , max 6st kunder /server, kan vara problem med mkt välbesökta webbplatser med stora databaser. 15GB utrymme, 250GB trafik till en kostnad av 1000kr exkl moms/mån Jag är nöjd med webhotellet för övrigt, men vad finns det för bra alternativ annars? problemet är att jag drar för mycket mysql kraft det är inte trafiken och utrymmet som är problemet. |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|