Citat:
Originally posted by Kristofer@Sep 2 2004, 00:52
När man intagit en sådan stark ledning i förhållande till konkurrenter så tycker jag med facit i hand att det är smarta drag.
Det har visat sig fungera så varför inte?
Jag som potensiell användare anser inte att 10-15kr är speciellt mycket pengar om jag vill göra något. Ta bussen till stan eller köpa Aftonbladet + bilaga kostar ungefär samma sak. Det är en summa som lätt betalas ofta utan vidare eftertanke så varför inte på Internet?
Störst går först - Lunarstorm sätter villkoren.
|
Jo, det fungerar. Tänk sedan på föräldrarna som fyller på / betalar ungarnas abonnemang / kontantkort.
Jag själv tycker att 10-15kr för en tjänst är jäkligt dyrt med tanke på vad man kan ringa / sms:a för.
Tex. vip.tv.nu är värd att betalas för den brukar fungerar relativt bra jämför med tv.nu som åkt rätt ofta på sistone.
Men sedan är det en annan målgrupp också tror jag. Lunarstorm får in alla sina pengar från ungdomar med mobiltelefon. Dom har inte samma känsla för vad saker och ting kostar.
Kan ta min syster som exempel. Laddar man hennes kontantkort med 100kr så är dom pengarna borta inom 1v. Laddar jag mitt kontantkort så räcker det mer än en månad.
75% minst utav dom pengarna åker på SMS tjänster på nätet.