FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag sitter nu med min deklaration och hittar inget ställe att redovisa den fiktiva momsen man lägger på i bokföringen.
Jag har ju både ingående och utgående fiktiv moms från bl.a. adsense, zanox och andra utlandsprogram. Jag kanske har missat någon ruta, hjälp mottages tacksamt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror att du måste redovisa den i speciell kvartalsredovsning av moms inom EU och inte på skattedeklarationen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ringde precis skatteverket och fick beskedet att man inte ska lägga på fiktiv moms på försäljning av tjänster eller varor.
Fiktiv moms lägger man bara på inköp enligt damen på skatteverket. Detta var nytt för mig då jag bokfört med utgående och ingående moms :S Rudberg -> Du har nog rätt angående kvartalsredovisningen. Hon nämnde den men själv har jag aldrig gjort någon kvartalsredovisning. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte om någon är intreserad av det här men nu sitter jag och läser i en broschyr från skatteverket om kvartalsredovisning och där står det att man inte behöver lämna in uppgifter om det gäller tjänster. Nu verkar det plötsligt att man inte behöver göra en kvartalsredovisning.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|