FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet inte vad min flickvän gjort. Hon säger att hon bara installerat ett spel och inget annat. Busdriver.
Men saken är nu att med cirka 5 sekunders mellanrum så hör jag klickljud. Typ som att en webbsida uppdateras. Detta är väldigt frustrerande, när man behöver ha ljudet på... Någon som vet vad det kan vara? Hur man får det att sluta? Tips på gratis antivirus program? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja det låter som när man trycker "svara" om man ska svara på detta inlägg
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
sorry jag är dödstrött så kan inte gå igenom allt men..
startmenyn > Kör > msconfig > Autostart tabben > gå igenom och bocka av > verkställ > reboot. Det kanske fixar vissa av sakerna. För framtida bruk TVINGA kvintimmret att använda firefox. www.firefox.com ladda ner och installera o använd inte IE.. det är illa att säga det men jag låter sällan flickor sitta vid datorer som är mina. Min flickvän är en datorvan halvnördig brud som föredrar firefox.. Men resterande.. sorry.. låter kanske illa men det är livsfarligt.. Gäller även en del killar men i min umgängeskrets finns det ingen som använder IE förutom om de måste någon enstaka gång ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du bör nog omgående scanna med olika antivirus/antispyware för det klickljudet KAN tillhöra en trojan/backdoor etc.
Exempel på ett "klickljudsproblem": http://forums.spybot.info/showthread.php?t=15486 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
kom på att denna hjälper..
finns som gratis/test variant.. http://www.lavasoft.com/single/trialpay.php |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Åh,
det där påminner mig om en *.bat fil jag gjorde för att driva med en kompis. Den gjorde Windows varnings ljudet en gång per sekund och öppnade samtidigt en notepad ![]() Kanske är något liknande, Ad-Aware borde kunna ta bort det ![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Kolla i aktivitetshanteraren om det finns någon skum process.
Döda allt som du ser som körs som din egen användare tills klickljudet försvinner... Upprepa några gånger med en omstart emellan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Avast.com (Home edition är gratis och bra)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Installerade adware och avast. Programmen säger att dom tar bort det som är infekterat. Men gör man ny scaning, så finns allt kvar.
Haft explorer fönster uppe. Då har reklam från "cpmsky.biz" dykt upp. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|