FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Läs blogginlägg
Genast tänker man att det är ett aprilskämt men i texten står det att det inte är det aprilskämt. Konstig dag att göra ändringen om det inte är ett skämt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men om jag ha fattat det rätt så kostar det samma summa att förnya den sen också (99:-) istället för 150:- ..så det jämna väl ut sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Först snappen nu detta.. Dags att dra vidare...suck.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Postade detta under nyheter men det flyttades till off-topic. Bryr mig inte så jättemycket men ändå nyfiken på varför då?
Förresten så tycker jag väl inte att de nya priserna är så kul men jag kan verkligen förstå tänket bakom. Om jag förstått det rätt så går Binero minus för varje .se som registreras. Detta nya system kanske minskar registreringar gjorde på fyllan och andra väldigt lättvndigt gjorda registreringar, samtidigt som seriöst registrerade domäner inte blir dyrare att äga i längden för kunden. Antalet slaskigt registrerade domäner minskar och Binero förlorar mindre pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att sälja en vara till ett pris som är lägre än inköpspriset är knappast en hållbar prissättning i längden. Det handlar endast om att plocka marknadsandelar och att binda nya kunder till sig. Nu har man lagt beslag på en rejäl del av tårtan genom prisdumpning och då är det dags att höja priserna igen. Det är grundkurs A i företagsekonomi och inga konstigheter alltså.
Att prisdumpa är dock en väldigt riskfylld strategi. Risken finns att konkurrenterna följer efter och att priserna hamnar på en permanent låg nivå (så kallad hyperkonkurrens). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
.se pris ut till återförsäljarna skulle väl hamna på 80kr + moms med kommande prismodell, så det borde inte bli förlust för Binero att ta 99kr?
IIS skulle ta 420kr för direktregistrering via dem och för förnyelse 140kr Källa: http://www.webmasternetwork.se/f3t27110hl-st15.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Även 99 kr blir en förlustaffär med tanke på att ingen försäljning saknar omkostnader. Om inköpspriset är 80 kr exkl moms och försäljningspriset är 99 kr inkl moms så gör man 1 kr förlust, även om man inte har en enda kostnad i samband med försäljningen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||