FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vet inte om det finns folk som driver torrentsidor här, ni kan gärna kontakta mig via PM om ni inte vill skylta med det här, vill diskutera en sak.
Samtidigt vill jag kolla med er andra om ni har någon aning om hur det ser ut med lagar, kan man länka till torrentfiler som finns på andra sajter från sin egen sida eller strider det mot någon lag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jadu det där med torrenter som är för upphovsskyddat osv osv är något lagen egentligen är okej med.
i sverige vill säga. Men att alla ser det så är en annan sak. Och Antipiratbyrån o dess liknande vänner försöker hitta alternativa vägar för att sätta dig folk.. att du länkar till en sida som länkar till en torrent.. låter mest som att du fungerar som en sökmotor utan att ens hosta torrenterna. men självklart är alla torrenter som är för innehåll som är tex opensource osv så säger lagen inget om det. den andra biten.. ja mycket är en tolkningsfråga och hur mycket man lyckas manipulera och böja lagen. Piratebay fallet kommer ju bli ett prejudikat och kommer användas i framtida rättegånger som exempel. Så om dom vinner så blir torrentsiter lagliga officiellt. Vad hade du i åtanke? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Det är inte tillåtet att direktlänka till torrenten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Ja och vem har sagt att dom inte begår något brott? Jag är dock för fildelning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Källa till detta vore intressant att se...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Gör som Torrentz.com istället, deras lösning är smart.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
S:t Eriksgatan 117A Box 23021 104 35 Stockholm Tel: 08-545 475 50 (växel) Telefontid 13.00 - 15.00 Fax: 08-34 38 10 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||