FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej,
Jag befinner mig utomlands, här använder alla dial up fortfarande. Det finns några internet cafeer som har adsl, räcker det med dial upp för att programmera i php mot en server, eller kommer det ta evigheter att skicka filerna till servern? Min dial upp ligger på ca 40kbt/s...uppskattar om någon kunde ge mig en sjysst lösning, vi har ju som sagt internet cafeer med adsl men man kan ju inte sitta där hela tiden. Har någon lösning till mitt problem, eller det kanske räcker med dial up? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur går det med kontoret? Dialup är väl OK om du ska skicka en enstaka fil, men så fort det blir bilder, design och annat så är det inte skoj. Hade dialup i stugan i somras och det var inte kul när man skulle göra något. Och dyrt. Så nu är adsl beställt till landet också. Det sänker dig också som samarbetspart om du inte har en bra uppkoppling. Folk tröttnar på att vänta på dig. Dialup betyder också avbrott titt som tätt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det beror givetvis på vad det är du vill göra.
Som Magnus säger kommer det att ta evigheter att skicka upp större binära filer. Om du enbart vill programmera och ladda upp PHP-kod till server tror jag inte det kommer vara något problem. Dessa typer av filer är ju sällan speciellt stora. Ett alternativ är ju även att via ett internetcafé ladda upp allt som behövs till servern, och sedan då hemmifrån via dial-up ansluta med SSH till server och använda en texteditor på denna för att editera filerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Så länge du bara har mindre filer fungerar det givetvis utmärkt men har du större filer (stora bilder, video, musik etc.) tröttnar du nog snabbt.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nej. Hur tror du vi byggde hemsidor innan ADSL?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Installera apache, php och mysql på din dator så kan du testa på den istället. Sen när allt fungerar som det ska kan du ju ladda upp allt från internetcafeet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tog bussen till serverhallen med all kod på en floppy såklart?
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|