Kom ihåg mig?

Marknadsföra ny tjänst?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-25, 23:15 #1
quickhelps avatar
quickhelp quickhelp är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Medlem
quickhelps avatar

Jag har tillsammans med en vän startat en ny tjänst (www.quickhelp.se). Kort handlar det om att medlemmar kan lägga in nya uppdrag/uppgifter de vill ha lösta och samtidigt erbjuda den ersättning de tycker är lämpligt. Därmed har andra medlemmar möjlighet att tjäna pengar genom att hjälpa till.
Vi har även utvecklat en egen betalningstjänst.

Det som är ett problem för oss nu är hur vi ska marknadsföra denna tjänst? Vi har försökt med att använda oss av Google Adwords samt bannerbyte-tjänster. Vad mer kan vi göra?

Hur har ni andra gjort? (Vi har tyvärr ingen stor budget...)
quickhelp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 20:47 #2
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Varför inte använda din egen tjänst? (sorry kunde inte låta bli)...
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 21:48 #3
quickhelps avatar
Medlem

Medlem
quickhelps avatar

Citat:
Originally posted by Robert@Jan 26 2008, 21:47
Varför inte använda din egen tjänst? (sorry kunde inte låta bli)...
Kanske får göra det snart Tänkte inte på det...

Trodde det skulle finnas fler med bättre erfarenhet av marknadsföring här.
Fast de flesta här, liksom jag, kanske ändå är mest intresserad av det tekniska...
Oläst 2008-01-26, 23:14 #4
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2007
Forum är ju ett alternativ. Försök skapa en diskussion om er tjänst. Ni kanske inte får så mycket kunder, men ni gör folk medvetna om att er tjänst existerar, vilket i slutändan kan generera kunder.

Sen har vi ju alla dessa bloggar som kan blogga om er tjänst...
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 23:23 #5
gimbergssons avatar
gimbergsson gimbergsson är inte uppkopplad
Nykomling

gimbergsson gimbergsson är inte uppkopplad
Nykomling
gimbergssons avatar

Citat:
Originally posted by Brazzan@Jan 27 2008, 00:14
Forum är ju ett alternativ. Försök skapa en diskussion om er tjänst. Ni kanske inte får så mycket kunder, men ni gör folk medvetna om att er tjänst existerar, vilket i slutändan kan generera kunder.
Sen har vi ju alla dessa bloggar som kan blogga om er tjänst...
det med forumet är ju redan gjort ^^
gimbergsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-27, 11:21 #6
Present Present är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
Medlem

Tipsa tidningarna om att svart betalning sker... (eller ni kanske betalar arbetsgivaravgifter på alla lön som överstiger 1 000 kr och skickar in kontrolluppgifter alternativt enbert sammarbetar med registrerade företag?)

Det kan ju vara så att inte någons lön överstiger 1 000 kr totalt men tipsa tidningarna ändå, då är det ju lungt
Present är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-27, 14:37 #7
quickhelps avatar
Medlem

Medlem
quickhelps avatar

Citat:
Originally posted by Present@Jan 27 2008, 12:21
Tipsa tidningarna om att svart betalning sker... (eller ni kanske betalar arbetsgivaravgifter på alla lön som överstiger 1 000 kr och skickar in kontrolluppgifter alternativt enbert sammarbetar med registrerade företag?)

Det kan ju vara så att inte någons lön överstiger 1 000 kr totalt men tipsa tidningarna ändå, då är det ju lungt
Vi förmedlar ju endast kontakterna i den platform vi erbjuder.
Det borde då vara upp till användarna att redovisa deras inkomster
(vilket vi även har skrivit i användarvillkoren).

På samma sätt som det funkar med hemnära tjänster?
T.ex. http://www.hemnaratjanster.se/
Oläst 2008-01-27, 15:29 #8
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av quickhelp
Citat:
Ursprungligen postat av Present
Nu har jag varken läst era villkor eller lustläst lagen om hur det verkligen fungerar men en tanke är väl att det är själva verket ni som betalar ut pengarna? Borde inte det vara som så att ni bli löneansvariga "löneansvariga"? Skillnaden i, mot sidan du länkade till, är att de bara är en mellanhand, dvs tar aldrig i pengarna ungefär som med blocket. Jag säger inte att jag är säker på att ni ska stå som löneansvariga men det kan vara värt att kolla upp det annars kan det bli dyrt.

Fråga gärna på i tråden eller pma så kan jag föra ett djupare resonemang om detta.
Oläst 2008-01-27, 18:23 #9
quickhelps avatar
Medlem

Medlem
quickhelps avatar

Citat:
Citat:
Originally posted by -quickhelp@Jan 27 2008, 15:37
Citat:
Det kan ju vara så att inte någons lön överstiger 1 000 kr totalt men tipsa tidningarna ändå, då är det ju lungt *

Nu har jag varken läst era villkor eller lustläst lagen om hur det verkligen fungerar men en tanke är väl att det är själva verket ni som betalar ut pengarna? Borde inte det vara som så att ni bli löneansvariga "löneansvariga"? Skillnaden i, mot sidan du länkade till, är att de bara är en mellanhand, dvs tar aldrig i pengarna ungefär som med blocket. Jag säger inte att jag är säker på att ni ska stå som löneansvariga men det kan vara värt att kolla upp det annars kan det bli dyrt.

Fråga gärna på i tråden eller pma så kan jag föra ett djupare resonemang om detta.
En medlem har möjlighet att ta ut pengar till sitt eget bankkonto.
Som jag ser det, så fungerar vi endast som en länk mellan uppdragsgivaran samt uppdragstagaren.

Om ngn köper någon tjänst på t.ex. grannar.se och sedan betalar via t.ex payson.se, då kan ju knappast payson anses vara löneansvarig?

Skillnaden mot ovanstående fall, är att vi har integrerat dessa två delar. Detta borde väl knappast spela en större roll? Vi har ju inget med varken uppdragsgivaren eller uppdragstagaren att göra.
Oläst 2008-01-27, 19:13 #10
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av quickhelp
Citat:
Originally posted by -Present@Jan 27 2008, 16:29
Citat:
Originally posted by -quickhelp@Jan 27 2008, 15:37
Citat:

Nu har jag varken läst era villkor eller lustläst lagen om hur det verkligen fungerar men en tanke är väl att det är själva verket ni som betalar ut pengarna? Borde inte det vara som så att ni bli löneansvariga löneansvariga? Skillnaden i, mot sidan du länkade till, är att de bara är en mellanhand, dvs tar aldrig i pengarna ungefär som med blocket. Jag säger inte att jag är säker på att ni ska stå som löneansvariga men det kan vara värt att kolla upp det annars kan det bli dyrt.

En medlem har möjlighet att ta ut pengar till sitt eget bankkonto.
Som jag ser det, så fungerar vi endast som en länk mellan uppdragsgivaran samt uppdragstagaren.
Om ngn köper någon tjänst på t.ex. grannar.se och sedan betalar via t.ex payson.se, då kan ju knappast payson anses vara löneansvarig?
Skillnaden mot ovanstående fall, är att vi har integrerat dessa två delar. Detta borde väl knappast spela en större roll? Vi har ju inget med varken uppdragsgivaren eller uppdragstagaren att göra.
Det kan mycket väl vara så att du har rätt. Men man kan också se det som om du köper in en tjänst (av den med kunskapen) för låt oss säga 80 kr som du sedan säljer vidare för 100 kr (till den som efterfrågar tjänsten). I och med att du handlar och ger ersättning till någon utan f-skatt så blir du löneansvarig för den personen.

Om man istället ser det som om att du bara är en mellanhand (vilket du hoppas på) så är det heltlungt på just denna fronten. åtminstone för din egen del. Hur det istället blir för de som använder tjänsten är en anna fråga som man bör informera om. Men frågan är ju egentligen inte hur du och jag ser på frågan utan hur skatteverket ser på det. Inte dödskul att få skattetillägg...

Jag vill poängtera att jag inte har järnkoll på detta utan tanken slog mig bara...
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017