FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har tillsammans med en vän startat en ny tjänst (www.quickhelp.se). Kort handlar det om att medlemmar kan lägga in nya uppdrag/uppgifter de vill ha lösta och samtidigt erbjuda den ersättning de tycker är lämpligt. Därmed har andra medlemmar möjlighet att tjäna pengar genom att hjälpa till.
Vi har även utvecklat en egen betalningstjänst. Det som är ett problem för oss nu är hur vi ska marknadsföra denna tjänst? Vi har försökt med att använda oss av Google Adwords samt bannerbyte-tjänster. Vad mer kan vi göra? Hur har ni andra gjort? (Vi har tyvärr ingen stor budget...) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte använda din egen tjänst? (sorry kunde inte låta bli)...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() Trodde det skulle finnas fler med bättre erfarenhet av marknadsföring här. Fast de flesta här, liksom jag, kanske ändå är mest intresserad av det tekniska... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Forum är ju ett alternativ. Försök skapa en diskussion om er tjänst. Ni kanske inte får så mycket kunder, men ni gör folk medvetna om att er tjänst existerar, vilket i slutändan kan generera kunder.
Sen har vi ju alla dessa bloggar som kan blogga om er tjänst... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tipsa tidningarna om att svart betalning sker... (eller ni kanske betalar arbetsgivaravgifter på alla lön som överstiger 1 000 kr och skickar in kontrolluppgifter alternativt enbert sammarbetar med registrerade företag?)
Det kan ju vara så att inte någons lön överstiger 1 000 kr totalt men tipsa tidningarna ändå, då är det ju lungt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det borde då vara upp till användarna att redovisa deras inkomster (vilket vi även har skrivit i användarvillkoren). På samma sätt som det funkar med hemnära tjänster? T.ex. http://www.hemnaratjanster.se/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Fråga gärna på i tråden eller pma så kan jag föra ett djupare resonemang om detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Som jag ser det, så fungerar vi endast som en länk mellan uppdragsgivaran samt uppdragstagaren. Om ngn köper någon tjänst på t.ex. grannar.se och sedan betalar via t.ex payson.se, då kan ju knappast payson anses vara löneansvarig? Skillnaden mot ovanstående fall, är att vi har integrerat dessa två delar. Detta borde väl knappast spela en större roll? Vi har ju inget med varken uppdragsgivaren eller uppdragstagaren att göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Om man istället ser det som om att du bara är en mellanhand (vilket du hoppas på) så är det heltlungt på just denna fronten. åtminstone för din egen del. Hur det istället blir för de som använder tjänsten är en anna fråga som man bör informera om. Men frågan är ju egentligen inte hur du och jag ser på frågan utan hur skatteverket ser på det. Inte dödskul att få skattetillägg... Jag vill poängtera att jag inte har järnkoll på detta utan tanken slog mig bara... |
||||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|