FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har sett att det finns tracker software för en billig peng. Frågan är bara om det är värt det att satsa på mjukvara som man sedan själv administrerar.
Blir ju en del letande och kontakter med webmasters, men å andra sidan kan man ju själv komma överens om ersättningen utan en mellanhand. Är det värt besväret? Man sparar ju en slant på det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
openads ??
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för tipset, men om jag har fattat det rätt så är Openads en mjukvara som placeras på den server man vill visa annonser på. För oss är detta ointressant att ha eftersom vi inte själva vill visa annonser på vår sajt utan ha affiliates på andra sajter och betala dessa efter överenskommelse. Därav frågan med tracker kod som placeras på affiliatens sajt. (Kanske behöver vi köra egen tracker server på vårt webhotell för att detta ska funka?)
Hur vet man vilka sajter som kör Openads? Kan vara intressant att veta... Andra förslag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kör Openads server på en av mina domäner. Själva tracker koderna har jag sedan på mina andra domäner/siter. Det är inga problem. Tracker länkarna har infogas som javascript eller som HTML.
Openads har en väldigt massa funktioner och du kan lägga upp Advertisers dvs dina kunder som vill annonsera hos dig och Publishers dvs dina sidor där du lägger upp din kunders annonser på. Stödjer olika format och storlekar mm. Prova. Openads kostar inget! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja openads är underbart faktiskt, vad skulle man göra utan det ?
Man kan göra så mkt så ja tror inte jag vet hälften ens... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst är OpenAds bra. Men vad jag förstår så är Quark ute efter ett script som låter honom vara sitt eget affiliateprogram och inte gå via företag som t.ex. TD, Affiliator och Double m.fl. för att koppla affiliates till sin webshop. Eller?
Kika runt lite på hotscripts så kanske du hittar nåt. /edit. Frågan var tydligen inte heller vilket script han ska använda utan mer om det är värt besväret att köra vid sidan av de större bolagen. Fördelen med att annonsera via de befintliga aktörerna är att de redan har ett stort antal webbplatsägare kopplade till sig så har du en bra deal kan det gå fort att få ut den på många siter. Nackdelen med att köra eget affiliateprogram vid sidan av är som du säger att det krävs en del administration. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag kanske borde formulera mig bättre i fortsättningen ![]() Det jag har att välja emellan är antingen att köpa tjänsten via TD, Double, Affiliator mfl vilket kostar en slant eller att lägga tid på att sätta upp en trackerserver och själv hitta eventuella sajter som vill vara min affiliate. Finns det någon som testat att sätta upp egna trackers och har erfarenheter från att hitta sajter att annonsera på? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ganska gammal tråd men värt ett försök kanske.
Jag håller på och kikar lite på om man kan använda sig av trackers för våra återförsäljare. Kom du fram till något vettigt, dvs har du testat eller har du köpt tjänsten? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|