FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej, jag söker någon tjänst där man kan använda deras databas för att på sin sida kolla personnummer och få fram adressuppgifter, jag behöver inte få fram deras kreditvärdighet och liknande, endast adressuppgifter. Finns det någon sådan gratis tjänst?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Ja, jag vet att ratsit finns men de har ingen tjänst så att man på sin sajt kan söka i deras db va jag vet
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Kolla med CreditSafe, de kan ha en tjänst som passar er, dock lär det kosta. De brukar annars vara rätt flexibla så hör med dem om det kan skapa en lösning som passar er till ett attrativt pris. Jag tror det blir svårt att finna en som är helt gratis tyvärr.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Låter inte som en gratistjänst, du får nog räkna med några guldpengar per sökning. www.upplysning.se finns också...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
På upplysning.se får du fram adressuppgifterna gratis.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Dock verkar det inte fungera helt bra med privatpersoner, du får inte fram hela adressen och inte personnummer.
Edit: Det verkar som man får fram allt om man loggar in. Dock inte provat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Ja, jag använder upplysning.se när jag behöver det, dock sker sökningen på deras sajt. Jag behöver nu göra det på min sida så jag måste ha tillgång till en sådan db. Sidor som upplysning.se eller ratsit måste ju få sin info någonstans ifrån ju, det är det jag söker. Ska kolla på Creditsafe
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Alla dessa företag (ratsit, upplysning, e-information, etc.) köper sina uppgifter från Business Check AB. Kika med dem!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|