FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För några dagar sedan fick jag ett mail från Meetic. Ett dejting-sajt som för övrigt kör en kampanj på en del reklampelare i Stockholm nu. Mailet gick till en någons gamla mailadress, vars domän jag nu har köpt. Fyra dagar senare får jag ett bekräftelsemail från samma sida. "Tack för att du bekräftade din mailadress". Mystiskt eftersom det först mailet inte ens var öppnat när det andra mailet hade kommit. Lösenordet (ett väldigt enkelt ett) skrevs också ut i klartext - så om man vill är det bara att börja använda kontot. Schysst conversion rate för dem.
Några dagar senare får jag ett liknande mail från Youtube - fast nu riktat till min riktiga mailadress. "Tack för att du har registrerat dig 'challekalle'". Värt att nämna är att jag heter Charlie. Funderar länge på varför någon har registrerat mig på Youtube. Och nu idag har en kompis fått ett likadant mail, återigen ifrån Meetic. Grejen är att det återigen här används ett nickname som återanspelare på hans mailadress. Fast smeknamn på ett väldigt logiskt och fyndigt sätt (inte datorgenererat). Dessutom var rätt bostadsort ifylld (eller snarare hans gamla). Men fel ålder (på ett par år). Det är nästan som om det satt en människa och hittade på en massa smeknamn till alla mailadresser. Jag skrev det här meddelandet för att se om det är någon annan som har råkat ut för samma sak. Känner du dig träffad? Edit: Om det inte visar sig vara starten på en stor spam-konspiration, kanske tråden hör hemma i offtopic. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan det kanske vara att någon som har er på Messenger (eller liknande) accepterat att Meetic loggar in på hans konto, hämtar all information och skickar ut mail till hans kontakter?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om den tjänsten finns hos Meetic är det klart möjligt. Såvida de låter användaren fylla i användarnamn för alla sina vänner i förväg.
Här handlar det dock om Youtube också. En kompis kom med teorin att vi har en stalker eller kompis som av någon helt outgrundlig anledning har gjort det här. Men grejen är vi inte har särskilt många gemensamma vänner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
fick ett mail från en dansk, att han blivit reggad på min sida, med sin e-mail och ett anv.namn som var baserat på hans namn! och ip var svenskt!...har oxå misstänkt något med MSN
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|