Kom ihåg mig?

Bra Skrivare till E-handel

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-12, 07:20 #11
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Jag har en OKI3200 som jag slutat använda. Det är den sämsta skrivaren jag någonsin har haft. Utskrifter fastnar i den. Den använder färgtoners när man skriver ut svart-vita utskrifter. Den vägrar att skriva ut om den anser att en toner börjar ta slut. Deras telefonsupport tar betalat för samtalen (per minut).

Jag var nöjd med skrivaren de första två månaderna. Men när jag lånade en 499 kr dyr laserskrivare från Lexmark så insåg jag hur dålig min OKI3200 var. Ännu löjligare blir det, eftersom utskrifterna dessutom blir billigare med lågprisskrivaren från Lexmark. En toner till OKI3200 ska räcka till ca 5000 utskrifter, men det tar stop efter kanske 2000. En toner till min Lexmark ska räcka till ca 3000 utskrifter, men den klarar 4000 galant (och ja, jag vet att det finns olika toners som klarar olika många utskrifter till både Lexmakr och OKI).

Jag kanske bara hade otur, men jag kommer aldrig mer köpa en OKI.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-12, 09:46 #12
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
HP är underbara.

Jag har faktsikt ett gammalt tröskverk från HP på kontoret som fungerar felfritt. Köpte den begagnade för att vara snäll en gång i tiden.

HPs mulitfunktionsfärglasrar är helt underbara.

Bäst av allt. Min färglaser pajade, jag ringde HP som skickade en tekniker som fixade problemet helt gratis.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-12, 15:01 #13
Skatan Skatan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Medlem

Lite OT men en kund som hade en något år gammal multifunktionsskrivare från OKI och saknade skivan med drivrutiner.
Hittade inte några drivrutiner på nätet så vi kontaktade OKI Sverige, och efter deras interna research fick vi svar att det var en så avancerad skrivare (kunde kanske kostat 2000-4000 kr ny) att drivrutionerna var alldelse för stora för att lägga upp på webben därav fanns det inte med på OKI.se/.com.
OKI Sverige hade heller ingen möjlighet att skiva trots att jag erbjöd att betala.

OKI Sverige hänvisade hos till återförsäljaren (konkad IT-konsult), jag tog och köpte en ny, och skrev ett mejl klagomejl till OKI Int, dock utan svar.
Skatan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 10:07 #14
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2005
Medlem

Citat:
Originally posted by allstars@Nov 8 2007, 13:04
HP laserjet 1020 är grymt bra.

Sedan förstår jag mig inte på hur du menar med "kompatibel med e-handel postens system".
Där är ändå webbläsare som skriver ut webbsidor.

E-handel kan styras både från ekonomi-system (hogia, bl a) och via webbläsare.
Håller med. Har haft våran 3 år och den får jobba ganska hårt. Driftsäker och funktionell.
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 10:08 #15
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Sagoborgen@Nov 11 2007, 17:22
Vi har dessutom valt (för att spara tid) fakturapapper som har en klisteretikett på sig,
Låter jättesmart. Var har ni hittat dessa fakturapapper?
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 13:42 #16
klein klein är inte uppkopplad

klein klein är inte uppkopplad

Citat:
Originally posted by Skatan@Nov 12 2007, 16:01
Lite OT men en kund som hade en något år gammal multifunktionsskrivare från OKI och saknade skivan med drivrutiner.
Hittade inte några drivrutiner på nätet så vi kontaktade OKI Sverige, och efter deras interna research fick vi svar att det var en så avancerad skrivare (kunde kanske kostat 2000-4000 kr ny) att drivrutionerna var alldelse för stora för att lägga upp på webben därav fanns det inte med på OKI.se/.com.
OKI Sverige hade heller ingen möjlighet att skiva trots att jag erbjöd att betala.

OKI Sverige hänvisade hos till återförsäljaren (konkad IT-konsult), jag tog och köpte en ny, och skrev ett mejl klagomejl till OKI Int, dock utan svar.
Låter som skitsnack från OKI sida! Jag har laddat ner drivrutiner som både är 20 MB och 30 MB.

Det där att dom hänvisar till ÅF hela tiden är skandal, hur skall ÅF få tag i drivrutinen då? ÅF köper skrivare av någon distrbiutör typ GNT, Scribona, Techdata osv..

Finns en anledning varför man köper HP, det är prylar som fungera och dom har en support som fungera.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-13, 14:44 #17
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Skatan
Låter som skitsnack från OKI sida Jag har laddat ner drivrutiner som både är 20 MB och 30 MB.
Det där att dom hänvisar till ÅF hela tiden är skandal, hur skall ÅF få tag i drivrutinen då? ÅF köper skrivare av någon distrbiutör typ GNT, Scribona, Techdata osv..
Finns en anledning varför man köper HP, det är prylar som fungera och dom har en support som fungera.
Precis!

Köpt ett par HP senaste och är riktigt nöjd med helheten av deras programvaror, webbinterfacen där man kan kolla statistik etc.
Skatan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-15, 18:29 #18
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Originally posted by Henke76@Nov 13 2007, 11:08
Låter jättesmart. Var har ni hittat dessa fakturapapper?
IPO Print
www.ipoprint.se

Deras katalog
http://www.ipoprint.se/pdf/katalog_2007.pdf (överst på sidan 5)
Craxen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017