FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har en sajt där huvudsidan är optimerad för ett visst sökord, men trots det kommer den efter minst en undersida när man söker på sökordet. Jag hittar inte huvudsidan överhuvudtaget i sökresultatet. Kan det vara så att google bannat min huvudsida för just det sökordet på nåt sätt?
Huvudsidan verkar rätt lågt rankad för andra grejer också. Kanske att den straffas på nåt sätt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanske sandboxad?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
För att bli bannad ska du verkligen burit dig illa rejält! det ska mycket till det. Men ibland ramlar något eller några sidor ut,men det brukar räta upp sig efter en tid, tålamod.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
G vet inte vad som är huvudsida eller undersida, den bara indexerar efter egna algoritmer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Joo kanske sandboxad.. Fast sajten är nästan två år och tidigare hade den rätt bra ranking på det sökordet.. Det kanske tar ett tag för sandboxgrejen att slå in iofs? Sen har sidan bara 2 i page rank vilket kanske spelar in på nåt sätt så att den är sandboxad längre.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Många länkar med exakt samma länkade text som Google kan tolka som spam? Kika i den här tråden på seo-forum.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hmm.. Nja jag undrar om det är det..
Kanske kan vara att den har för liten pagerank för att rankas bra för det specifika sökordet.. Sökordet är rätt populärt internationellt, fast inte så jätte i Sverige. Googel kanske tycker att sidan behöver en bättre PR än 2 för att kunna rankas högt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||