Kom ihåg mig?

DSN + name + två olika databaser

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-11, 22:26 #1
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar

Reg.datum: Oct 2004
Okej, blir lite offtopic, men hoppas hitta någon som kan bistå med lite hjälp.

Har i dag en System-DSN som ansluter mot en SQL server i ett nätverk, och mot en specifik databas på den server. Allt funkar som det och inge problem där.

Har nu kommit till det läget att jag vill ändra till en annan databas, och kan så klart göra det genom ODBC administrationen under kontrollpanelen. Men vill ju helst slippa det, och hellre köra den ändringen när jag startar ett program. Alltså programmet ska ansluta mot olika databaser(obs, inte jag som gjort programmet så jag kan inte ändra något i det).

Vill tex. genom en cmd eller bat fil ändra i registret gällande den aktuella system-dns så den ansluter mot specifik databas. Kort och gott två olika bat-filer som ändrar till önskad databas och sedan drar igång mitt program(de sista är lätt, men det första vill jag ha hjälp med).

Någon som kan bistå med hjälp, eller länk till sida som tar upp liknande.

OBS! eftersom jag inte gjort programmet så måste alltså "Name" på system-dsn vara lika i alla lägen(programmeraren har låst det mot specifikt namn).
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017