FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är mycket svårare och över hälften av affiliates tjänar nästan inget nu, men det finns fåtal som tänker utanför boxen samt jobbar effektivt som tjänar riktigt bra med pengar idag, men det är mer än heltidsjobb och kräver investering. Har en vän som är bland dem bästa i SEO på engelska/USA och han har över 10,000kr i månadsutgift bara för att fortsätta hålla en hemsida på top 3 i google för ett fras med mycket konkurrens. Så förutom intelligens, erfarenhet och mycket arbete krävs också pengar så som det ser ut nu. Men jag tror verkligen att historien kommer att upprepa sig, det gör det alltid. Fanns altavista, lycos och andra, sedan kom yahoo och tog över större del av marknaden, senare kom google och bing. Det här är internet och förändring kan ske snabbt, jag har ingen tvekan om att historien kommer att upprepa sig förr eller senare och att google kommer att förlora en hel del till annat sökmotor. Kan vara facebook som tar fram eget sökmotor, microsoft/bing eller något helt nytt. Det är bara tidsfråga, google växte tack vore oss webmasters men sköter dem sig inte kommer vi bara att välja ett annat sökmotor. Jag tycker man skall tänka långsiktigt och fortsätta jobba hårt och effektivt, bara tidsfråga innan marknadsföring blir lätt igen och då blir man i princip stenrik på en gång om man har mycket redo. Citat:
Ni kan ju behålla forumet och ändra huvudsidan om det nu inte förstör för trådlänkarna som redan kommer upp i google. Mobilvänlighet vore bra mycket besökare via mobil nu, titta på hur flashback forumet gör det, ser ganska bra ut i mobilen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag hoppas på samma som du. Men då gäller det ju som regel att man har "gamla" grejer igång. Att starta nya grejer har jag/vi helt lagt ner sedan några år tillbaks.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det var löjligt enkelt förr, men jag var ung och dum då och trodde det skulle vara för alltid. Med tiden ökade konkurrensen, kravet på kvalitet och arbete ökade och google började med sitt monopol artade beteende. Men jag ger inte upp för det, har lärt mig en bra läxa av det som hänt. Att man absolut inte får lata sig så länge möjligheten finns, gäller att arbeta extra mycket när man väl har möjligheten. Annars kan man sitta där och missa chansen som dem flesta affiliates har gjort. Vi har fortfarande möjlighet att tjäna pengar på internet idag, visst det är svarare men möjligheten har inte försvunnit helt och bara tidsfråga innan det blir bättre. Får inte ge upp bara för att det ser mörkt ut, solen skiner klart som alltid, bara tillfälliga moln som står i vägen. ![]() Citat:
I mitt fall är det expansion i min verksamhet samt expansion till andra språk. Har du något som fungerar fint i Sverige så finns det många EU länder/språk man kan expandera till ganska enkelt. Beror på vad man jobbar med helt enkelt. Får också inte glömma att det är skillnad på google och google, seo må vara svårt på engelska på grund av konkurrensen men det finns andra språk där seo är lika lätt som för 10 år sedan. Det kanske rör sig om mindre pengar, men pengar är pengar, varje inkomstkälla hjälper. (många bäckar små) Jag kan till exempel i princip inget om SEO men jag har en massa top positioner i google utan att jag ansträngt mig alls. Så gör du något som går bra i Sverige och det är lätt att göra om och inte kräver kontor och supportpersonal, då du tycker jag man satsar på andra språk också. Senast redigerad av Lindalicious den 2016-09-16 klockan 08:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |