Kom ihåg mig?

WN inte vad det en gång var

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-09-16, 03:20 #1
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
När jag hade min peak i internetkarriären 2007 fanns det inga begränsningar på möjligheterna. Nu 10 år senare har google dödat affiliate, vi med äldre siter har tur och hänger kvar men med negativ trend.
Finns fortfarande möjligheter, men måste jobba mycket mer och tänka stort. Känner att jag behöver jobba minst 30 gånger mer för att uppnå samma resultat som för 10+ år sedan.

Det är mycket svårare och över hälften av affiliates tjänar nästan inget nu, men det finns fåtal som tänker utanför boxen samt jobbar effektivt som tjänar riktigt bra med pengar idag, men det är mer än heltidsjobb och kräver investering.

Har en vän som är bland dem bästa i SEO på engelska/USA och han har över 10,000kr i månadsutgift bara för att fortsätta hålla en hemsida på top 3 i google för ett fras med mycket konkurrens. Så förutom intelligens, erfarenhet och mycket arbete krävs också pengar så som det ser ut nu.

Men jag tror verkligen att historien kommer att upprepa sig, det gör det alltid.

Fanns altavista, lycos och andra, sedan kom yahoo och tog över större del av marknaden, senare kom google och bing.

Det här är internet och förändring kan ske snabbt, jag har ingen tvekan om att historien kommer att upprepa sig förr eller senare och att google kommer att förlora en hel del till annat sökmotor. Kan vara facebook som tar fram eget sökmotor, microsoft/bing eller något helt nytt.

Det är bara tidsfråga, google växte tack vore oss webmasters men sköter dem sig inte kommer vi bara att välja ett annat sökmotor.

Jag tycker man skall tänka långsiktigt och fortsätta jobba hårt och effektivt, bara tidsfråga innan marknadsföring blir lätt igen och då blir man i princip stenrik på en gång om man har mycket redo.

Citat:
vi har flera gånger tänkt göra WN till en guidesida i stället. Guide över Webbhotell, SEO, shoppingsystem osv. Men styrkan i WN har genom åren varit att vi låtit det mesta vara. Men jag kan hålla med om att nu kanske jag borde ändra på rätt mycket.
Ni bör behålla forumet, guide sida kommer inte att få så mycket återbesök som forumet.

Ni kan ju behålla forumet och ändra huvudsidan om det nu inte förstör för trådlänkarna som redan kommer upp i google.

Mobilvänlighet vore bra mycket besökare via mobil nu, titta på hur flashback forumet gör det, ser ganska bra ut i mobilen.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-16, 07:33 #2
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Finns fortfarande möjligheter, men måste jobba mycket mer och tänka stort. Känner att jag behöver jobba minst 30 gånger mer för att uppnå samma resultat som för 10+ år sedan.
Det blir ju då inte riktigt lika intressant om man var med på den tiden där man behövde jobba 30 ggr mindre. Givet då att man har så man klarar sig.

Citat:
Jag tycker man skall tänka långsiktigt och fortsätta jobba hårt och effektivt, bara tidsfråga innan marknadsföring blir lätt igen och då blir man i princip stenrik på en gång om man har mycket redo.
Jag hoppas på samma som du. Men då gäller det ju som regel att man har "gamla" grejer igång. Att starta nya grejer har jag/vi helt lagt ner sedan några år tillbaks.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-09-16, 08:05 #3
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Det blir ju då inte riktigt lika intressant om man var med på den tiden där man behövde jobba 30 ggr mindre. Givet då att man har så man klarar sig.
För mig är det intressanta pengar, kunde jag åka tillbaka i tiden 13 år med den erfarenheten och kunskapen jag har idag så skulle jag kunna skapa nya inkomstkällor dagligen där varje genererar 20,000kr+ per månad i flera år.

Det var löjligt enkelt förr, men jag var ung och dum då och trodde det skulle vara för alltid. Med tiden ökade konkurrensen, kravet på kvalitet och arbete ökade och google började med sitt monopol artade beteende.

Men jag ger inte upp för det, har lärt mig en bra läxa av det som hänt.

Att man absolut inte får lata sig så länge möjligheten finns, gäller att arbeta extra mycket när man väl har möjligheten. Annars kan man sitta där och missa chansen som dem flesta affiliates har gjort.

Vi har fortfarande möjlighet att tjäna pengar på internet idag, visst det är svarare men möjligheten har inte försvunnit helt och bara tidsfråga innan det blir bättre.

Får inte ge upp bara för att det ser mörkt ut, solen skiner klart som alltid, bara tillfälliga moln som står i vägen.

Citat:
Jag hoppas på samma som du. Men då gäller det ju som regel att man har "gamla" grejer igång. Att starta nya grejer har jag/vi helt lagt ner sedan några år tillbaks.
Beror på vad man gör, har man tjänster i Sverige som kräver att man är väletablerad kan det vara svårt. Men rör det sig om något man kan fortsätta expandera i eller USA/engelska så kan man skapa mycket nytt fortfarande.

I mitt fall är det expansion i min verksamhet samt expansion till andra språk.

Har du något som fungerar fint i Sverige så finns det många EU länder/språk man kan expandera till ganska enkelt.

Beror på vad man jobbar med helt enkelt.

Får också inte glömma att det är skillnad på google och google, seo må vara svårt på engelska på grund av konkurrensen men det finns andra språk där seo är lika lätt som för 10 år sedan.

Det kanske rör sig om mindre pengar, men pengar är pengar, varje inkomstkälla hjälper. (många bäckar små)

Jag kan till exempel i princip inget om SEO men jag har en massa top positioner i google utan att jag ansträngt mig alls. Så gör du något som går bra i Sverige och det är lätt att göra om och inte kräver kontor och supportpersonal, då du tycker jag man satsar på andra språk också.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-09-16 klockan 08:09
Oläst 2016-09-20, 12:14 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Beror på vad man gör, har man tjänster i Sverige som kräver att man är väletablerad kan det vara svårt. Men rör det sig om något man kan fortsätta expandera i eller USA/engelska så kan man skapa mycket nytt fortfarande.

I mitt fall är det expansion i min verksamhet samt expansion till andra språk.

Har du något som fungerar fint i Sverige så finns det många EU länder/språk man kan expandera till ganska enkelt.
Att det är enkelt att expandera till nya marknader är väl inte riktigt sant Det beror naturligtvis en hel del på vad du har för produkt eller tjänst men i många länder är det mycket svårt att etablera sig utan en lokal närvaro. Det finns en anledning till att många stora västerländska företag har misslyckats i Kina till exempel.
Oläst 2016-09-22, 13:15 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att det är enkelt att expandera till nya marknader är väl inte riktigt sant Det beror naturligtvis en hel del på vad du har för produkt eller tjänst men i många länder är det mycket svårt att etablera sig utan en lokal närvaro. Det finns en anledning till att många stora västerländska företag har misslyckats i Kina till exempel.
Jag tänker mer på helt online baserade inkomstkällor/verksamhet. Adsense sidor, affiliate sidor och annat som inte kräver lokal närvaro.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017